Autó hvg.hu 2015. július. 28. 13:58

Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár

Az egyre sikeresebb elektromos sportszedán sem úszhatta meg, hogy az eredetiségről egy kissé más elveket valló kínai ipar úgy, ahogy van, magáévá tegye.

Alig néhány nappal az után, hogy a Range Rover Evoque kínai másáról, a LandWind X7-ről bejelentették, hogy forgalmazni fogják, hiába is tiltakozik az európai gyártó, most adtak egy másik pofont is az eredetiségnek a távol-keletiek.

Bemutatták a Youxia Ranger X-t, amely gyakorlatilag ikertestvére a Tesla Model S-nek.

A kocsi különben, ahogy az Evoque-hasonmás is, nem is rossz első ránézésre. A Ranger X teljesítményadatai meggyőzőek, a 367 lóerő és 440 Nm-es nyomaték, illetve a 6,5 másodperces nulla-százas sprint, vagy az 460 kilométeres hatótáv elismerésre méltó. (Összehasonlításul a Tesla Model S belépőszintű darabja 328 lóerős, és 5,2 mp alatt van százon.) A hajtásláncot állítólag a BMW i3-ról másolták le.

Ha már hajtásban és külsőben is egy az egyben megvolt a koppintás, akkor természetesen a kabinban is lemásolták a kaliforniai elektromos limuzint.

Annyi különlegesség azért van, hogy a cég 28 éves tulajdonosa, aki nagy rajongója a Knight Rider sorozatnak – annyira, hogy a cég neve is erre utal, amely Youxia néven futott a kína tévében – kapott néhány eredeti megoldást is. Így például lehet futófényt kapcsolni a kocsi elején. Az autó saját operációs rendszerét is KITT OS-nek keresztelték el utalva Hasselhoff Trans Am-jére – írja a brit Autocar, a hír kapcsán.

A Ranger X ára várhatóan 20 ezer dollár körül lesz, míg a Tesla Model S valamivel több, mint ennek duplája alapáron.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.