Leköszön az egyik legnagyobb olasz autótervező zseni Giorgetto Giugiaro. A műhely így száz százalékban az Audi tulajdonába kerül.
Közel ötven év után lezárul egy korszak az Italdesign Giugiaro SpA tervezőiroda történelmében, ugyanis tegnap bejelentették, hogy Giorgetto Giugiaro elköszön az általa alapított stúdiótól.
Mint ismeretes a most 76 éves mester még 2010-ben értékesítette a cég 90,1 százalékát az Audi AG-nak, a maradék 9,9 százalékot pedig megtartotta magának és a nála 26 évvel fiatalabb fiának. Ez az állapot egészen múlt hét vasárnapig tartott, ekkor ugyanis Giugiaro a maradék tulajdonrészét is eladta az Audinak, amely így az Italdesign Giugiaro SpA száz százalékos tulajdonosává lépett elő.
A tervezőiroda hivatalos közleménye szerint Giugiaro több időt szeretne szánni a személyes dolgaira ezért köszön el az általa 1968-ban alapított cégtől és az igazgatóságtól. Távozása nem befolyásolja a cég működését, mindössze annyi változás lesz, hogy az Audi év végéig szeretné 250 fővel bővíteni a csapatot.
A legendás olasz tervező 17 évesen került a Fiathoz, ahonnan 1960-ban a Bertone stúdióhoz igazolt, majd öt év után csatlakozott Ghia-hoz, ahol három évet töltött. Ezután 1968-ban megalapította saját formatervező irodáját az Italdesign Giugiaro-t, amivel az egyik legfontosabb formatervezővé lépett elő. Több mint száz szériaautó megtervezése fűződik a nevéhez, melyek között olyan legendás modellek szerepelnek tucatjával, mint például a Volkswagen Golf első generációja, a Fiat Panda, a BMW M1 továbbá két Ferrari, számos Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Seat.
A felsorolást hosszú sorokon keresztül lehetne még folytatni, de az autók mellett mindenképp említést érdemel, hogy a mester az autók mellett tervezett motort a Suzukinak, a Ducatinak és a Derbinek, továbbá számos fényképezőgép-házat a Nikonnak, puskát a Berettának, órát a Seikónak és még egy vonatot is a Fiatnak.