Díszsorfalat áll a túraautó-versenyzés világa Michelisz Norbertnek, aki vasárnap, a WTCC hungaroringi fordulójának második futamán ismét csodát művelt a Hondával. A Zengő Motorsport kiválósága újfent bizonyította, hogy igazi klasszis: más jelzőt találni nehéz egy olyan versenyzőre, akinek gyári szerepeltetése mellett már legyőzött riválisa is kampányol.
Ritkán látni olyan őszinte örömkitörést, amilyet a nemzet Norbijának arcán lehetett megfigyelni azután, hogy a győztesként zárt második futam után kikászálódott a Civic WTCC-ből és a sisak levétele után az ég felé emelte az arcát. A díjátadó ceremóniát követő hivatalos sajtóértekezleten már nem is titkolta a karrierje negyedik, hungaroringi második WTCC-s diadalát arató pilóta, hogy mekkora lelki tehertől szabadult meg a rajt-cél diadallal.
„Alig tudtam aludni, több ízben is felriadtam az éjszaka folyamán” – mondta a hímesházi fenegyerek, aki a több mint harmincezres, síppal, dobbal, nádi hegedűvel felvértezett szurkolóhad által bíztatva szó szerint szárnyalt: rutinos üldözője, a Chevy-s Tom Coronel tehetetlennek bizonyult ellene, a kocsi is jól bírta a kiképzést, így Michelisz megszakította a tavalyit idéző Citroen-hegemóniát. Bármit hozzáfűzni teljesen felesleges lenne, nem lehet viszont elégszer hangsúlyozni annak fontosságát, hogy a magyar pilóta ismét lefőzte a Honda-kontingens gyári tagjait, Tiago Monteirót és Gabriele Tarquinit.
Unalomig ismert a história, hogy Norbi a tavalyi összetettbeli 4. helyezés után komoly ajánlatot kapott a japán márkától, ennek ellenére úgy döntött, hogy marad jóval családiasabb hangulatú nevelőegyüttesénél. A mostani siker teljes mértékben alátámasztotta döntése helyességét, ezúttal viszont maga Coronel kezdte forszírozni a témát, annál nagyobb elismerést pedig aligha kaphat az emberfia, amikor legyőzött ellenfele korteskedik azért, hogy olyan lehetőséget kapjon, amilyen saját magának sohasem adatott meg.
”Norbi nagyszerű személyiség és kiváló versenyző, a mezőny egyik leggyorsabb tagja” – méltatta honfitársunkat a mezőny egyik legrutinosabb tagjának számító holland. „Pályafutásom során csak két márkatársam volt jobb nálam, a Seatnál a világbajnok Tarquini, a BMW-s korszakban pedig Norbi. Teljesen biztos vagyok benne, hogy egy Citroenben ülve Lopeznek is meggyűlne vele a baja. Egyszerűen nem értem, hogy miért nem egy nagy gyári csapatnál versenyez…”
Hasonlóképp vélekedett a WTCC főnöke, Francois Ribeiro is, aki már a versenynap reggelén megspendírozta: biztos abban, hogy a magyar versenyző rövidesen a Honda gyári csapatának kötelékében tűnik fel és azt sem titkolta, hogy a rangidős Tarquini helyére várja. A korábbi privát világbajnok - aki a modernkori magyar autósport első gyári versenyzője lehet - konkrétumot természetesen nem mondott, azt azonban elismerte, hogy lélektani tekintetben felkészültnek érzi magát egy ilyen feladatra. „Anélkül, hogy a részletekbe belemennék, felcsillant már a lehetőség arra, hogy a jövőben gyári versenyzőként folytassam” – mondta a téli pletykákra utalva Norbi. „Mondhatjuk úgy is, hogy ez szinte már csak rajtam múlik. Nem tudni, hogy mi történik a jövőben, például a Honda háza táján, de úgy gondolom, hogy szerencsés helyzetben vagyok.”
Alessandro Mariani, a Honda gyári túraautós programját bonyolító JAS Motorsport fővezére a boxutcában várta a márka idei első győzelmét arató versenyzőt és az elsők között köszöntette egy nagy öleléssel Magyarország egyik legnépszerűbb sportolóját. A szakvezető a dicsérő szavakkal sem spórolt: „Nagyon, nagyon boldog vagyok” – mondta az olasz. „Az évad kezdetétől fogva bíztam a téli fejlesztéseinkben, de egészen mostanáig nem tudtuk megmutatni a potenciált. Az időmérőn hibáztunk a beállításokkal, de ma sikerült megoldanunk a problémát. Szorosan együttműködünk Norbival és a Zengő Motorsporttal, megosztjuk egymással az adatokat és a tapasztalatokat, így tényleg nagyon örülök. Köszönettel tartozom mindenkinek, aki lehetővé tette ezt a sikert. Nagyon nagy a nyomás rajtunk a szezonkezdet óta, azonban ez a siker erőt ad a harc folytatásához és a munkához. Imádok győzni és amikor úgy nyerünk, ahogyan azt Norbi csinálta ma, az komoly elégedettségre ad okot.”
Egyetértett Marianival a Honda motorfejlesztési programját irányító Daisuke Horiuchi is, aki Michelisz sikerét „szupernek” titulálta és a szakvezetőhöz hasonlóan azt hangsúlyozta, hogy a magyar versenyző sikere sokat jelent a márkának: „Bebizonyítottuk, hogy bárkivel fel tudjuk venni a versenyt. A motor kifogástalanul működött, akárcsak az autó, amely nagyon stabilnak mutatkozott. Már látjuk az aerodinamikai fejlesztéseink hasznát, amely megfelel az elvárásainknak” – fogalmazott a japán főmérnök.
Michelisz esetleges átigazolásáról most még talán tényleg korai beszélni, arra viszont mérget vehetünk, hogy sokat hallunk majd a témáról az elkövetkezendő hetekben, hónapokban. A hungroringi hétvége újfent megmutatta, hogy nem veszett fejsze nyele a Honda sokak által elsiratott gyári túraautós programja: csak kell hozzá Norbi, aki képes életet lehelni bele!
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |