A 734 lóerős, hibrid Prologue terepkombi a leendő Allroad modellek előfutára.
Az Audi folytatja az utóbbi hónapokban kialakult hagyományt és a Los Angeles-i, illetve a Genfi Autószalon után a most következő sanghaji kiállításon is bemutat egy Prologue tanulmányautót. A most debütáló Prologue Allroad a Genfben bemutatott kombi terepváltozata, amely a következő generációs Allroad modellek előfutárának tekinthető.
A külseje már ismerős lehet a korábbi prototípusokról, jelentős különbség viszont a 77 milliméterrel megemelt hasmagasság és a jellegzetes műanyag karosszériatoldatok, amik az ingolstadti terepkombik sajátossága. Az utastér kialakításánál a minimalizmusra törekedtek a német tervezők, így hagyományos kapcsolókkal alig találkozni, amit lehetett az érintőképernyőkkel helyettesítettek, a szokásos öt helyett pedig csak négy ülést találunk a tanulmányautóban.
Ami még a formatervnél is izgalmasabb az a hajtáslánc, ugyanis a motorháztető alatt a 4.0 literes TFSI V8-as benzinmotor lapul, amely két turbófeltöltővel és a nyolcfokozatú automataváltóba integrált elektromotorral megtámogatva 734 lóerőt és 900 Nm maximális nyomatékot juttat az aszfaltra az összkerék-hajtáson keresztül. Mindez 3,5 másodperces nulla-százas gyorsulást és csupán 2,4 literes átlagfogyasztást eredményez.
Utóbbiban nagy szerepe van az autó hátuljában helyet kapó 14,1 kWh-s lítium-ion akkumulátornak, amely akár 54 kilométer megtételét is lehetővé teszi tisztán elektromos üzemmódban, ha pedig olyan helyen áll parkol az autó, ahol a technika adott akkor vezeték nélkül is tölthető.
Az Audi Prologue Allroad kapcsán megemlítendő még a felfüggesztés, ugyanis adaptív légrugókat terveztek az autóba, ami négykerék-kormányzással és változó áttételő kormányművel terepen és kanyargós aszfaltúton is egyaránt kimagasló vezetési élményt garantál a németek szerint.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |