Jon Olsson svéd síelő és autóépítő a tetőcsomagtartós szupersportautóiról híresült el, de ezúttal sem hazudtolta meg önmagát az eddigi legdurvább Audi RS6 Avant megalkotásával.
Jon Olsson neve sokaknak ismerős lehet, hiszen a svéd síelő az utóbbi években többször is felhívta magára a figyelmet az egyedileg átalakított szupersportautóival, amiket télen sem rakott le a fűtött garázsban, hanem tetőboxot pakolt rájuk és vígan járt velük síelni.
Olsson legutóbbi járgánya egy Audi RS6 Avant, amit idén kivételesen nem cserélt le, hanem elhatározta, hogy DTM-stílusban újjáépíti az autót, a versenysorozatra jellemző látványos légterelőkkel és hatalmas szélesítésekkel. Ebben Leif Tufvesson, a Koenigsegg egykori főmérnöke is a segítségére volt, akivel megalkották a földkerekség legdurvább Audi kombiját.
A megvadított külsőhöz kellően fejlett műszaki tartalom is dukál, ami a Stertman Motorsport szakértelmét dicséri. Az átalakítás részeként 18-karátos arannyal bevont turbófeltöltőket kapott a 4.0 literes V8-as motor, amely a Milltek sportkipufogóval és a módosított motorvezérlő elektronikával a gyári 560 lóerő helyett nagyjából 950 paripát produkál hagyományos benzinnel, míg verseny üzemanyaggal meghaladja az ezer lóerőt a teljesítménye.
Az aszfaltszaggató lóerők mellé egyedi Intrax Black Titan sportfutómű került az autó alá, valamint a Movit legnagyobb fékei, amik még befértek a gigantikus papucsok mögé. A pontot az i-re a hiperelegáns, 56Nord karbon tetőcsomagtartó teszi fel, illetve újfent vagány lett az autó fóliázása, amit Olsson saját maga tervezett.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |