Rohamosan közeleg a megbízhatósági-vb (WEC) évadnyitója, így egymás után hullanak a leplek azokról az LMP1-es versenygépekről, amelyek az idei bajnokságban, valamint a Le Mans-i 24 óráson is főszerepet játszanak majd. A héten a Porsche és a vb-címvédő Toyota is megmutatta az idei évre szánt alkotását.
A megbízhatósági versenyzés elitkategóriájába tavaly meglepően jó teljesítménnyel visszatérő Porsche mindjárt ez zseniális húzással indított a Paul Ricard pályán tartott leleplezési ceremónián. A weissachi különítmény nem egységes színösszeállítást alkalmaz a 919 Hybrideken: míg tavaly mindkét autó fehér volt, addig idén fehér, fekete és piros 919 Hybridet is láthatunk.
Magyarázat persze van: a három eltérő színt csak Le Mans-ban alkalmazzák majd, a többi futamon fehérek maradnak a kocsik, s mint kiderült, Le Mans és Spa kivételével a gárda két autót indít majd a WEC futamain. A 17-es rajtszámú autó - amelyen Mark Webber, Brendon Hartley és Timo Bernhard osztozik majd – annak a 917 KH típusjelű modellnek állít emléket, amellyel a Porsche 1970-ben első ízben diadalmaskodott a legendás 24 órás futamon.
A 18-as rajtszámú rakéta, Marc Lieb, Neel Jani és Romain Dumas autója a Nürburgringen körrekordot felállító 918 Spyder előtti tiszteletadás jeleként kapja a fekete színt, míg a 18-as fehér marad: Nico Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy azért viszi ezt a színt, mert a tavalyi nagy visszatérésre során a márka ezt a köntöst adta az autókra. Ez a trió lesz az, amelyet csak Spában és Le Mans-ban láthat a nagyérdemű.
Persze nem csak színezet frontján újított a Porsche: a hátsó kerekeket a tavalyi évhez hasonlóan egy 2 literes, V4, több mint 500 lóerős turbós egység hajtja, az első több mint 400 lóerővel megpörgető elektromotor hátországát viszont megerősítették, így a versenygépeket már a legerősebb, 8 megajoule-os hibrid osztályba sorolják.
Megmutatta idei alkotását a TS040 második generációját a címvédő Toyota is: noha a japánok kacérkodtak a gondolattal, hogy a Porschéhez hasonlóan a 8 megajoule-os hibrid rendszert válasszák, végül maradtak a 6 megajoule-nál és a hatékonyság jegyében inkább továbbfejlesztették a szuperkondenzátort. A kölni motorsport-főhadiszálláson átdolgozták a kocsi struktúráját, az aerodinamikai csomagot és változtattak a futóművön is.
A japán különítmény büszkén hangsúlyozza, hogy az új TS040 már a leleplezési ceremónia előtt teljesített 25 ezer kilométert a teszteléseken és nem titkolják azt sem, hogy szeretnék megvédeni a WEC bajnoki titulust. A gárda idén is két autóval csatázik majd a Porsche és az idei kocsiját már a múlt héten leleplező Audi ellen: az 1-es rajtszámú autón Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima, míg a 2-esen Alex Wurz, Stephane Sarrazin és Mike Conway osztozik majd. Érdekesség, hogy a gárda szerződtetett egy tartalékot is: ezt a szerepkört az a Kamui Kobayashi kapta meg, aki a Toyota tehetséggondozó programjából kikerülve járta meg a Forma-1-et, ahonnan a tavalyi évad végén szorult ki.
A nyolcfutamos WEC-évad április 12-én startol Silverstone-ban, a szezon fénypontjának számító Le Mans-i 24 órást június 13-14-én tartják.