Az új Mercedes-Benz GLE-t a közelgő New York-i autószalon előtt mutatták be.
A közepes méretű SUV-ok családját, amely korábban M-osztály néven futott, már tavaly átnevezték a stuttgartiak, hogy követhetőbb legyen a modellstruktúra. A konkurens csoport viszont nem változott, a BMW X5, a Porsche Cayenne és a Range Rover Sport ellenfele lesz az újdonság is.
Az GLE megjelenésében visszatükröződik a tavaly Los Angelesben bemutatott GLE Coupé formavilága – amely az BMW X6-os ellenfeleként értelmezhető –, ugyanakkor a GLE sokkal dobozosabb formájú, klasszikusabb terepes külsővel. A GLE 4900 milliméter hosszú, 2003 mm széles és 1731 mm magas, amellyel valamivel kisebb, mint a nagy ellenfél BMW X6 (4909 mm, 1989 mm, 1702 mm).
A hajtásláncban sok újdonság kapott helyet. Az alapmotor a GLE 250d-ben egy 2.0 literes négyhengeres dízel, amely 204 lóerős, elsősorban a gazdaságos használatra optimalizálták. Jóval erősebb már a GLE 350d, amelyben 3.0 literes V6-os dízelmotor dolgozik, 258 lóerővel.
A benzines változatok GLE 400 néven, V6-os motorral és 333 lóerővel, illetve GLE 500 néven V8-asként érkeznek, 435 lóerős teljesítménnyel. Ahogy azt kell, jönnek az AMG modellek is, az AMG GLE 63, 557 lovasként, illetve a GLE 63 S változat 5.5 literes motorral és 585 lóerővel.
Nagy újdonság a konnektoros hibrid GLE 500 e, amely 442 LE-s összteljesítményét egy V6-os háromliteres benzinmotorból és egy elektromotorból nyeri. Mindezzel elvileg 3,3 liter üzemanyaggal beéri száz kilométerenként.
A Mercedes újdonságában természetesen feltűnik a stuttgartiak új 9 fokozatú automata váltója, a 9G-Tronic Plus, a dízel változatok alapból ilyet kapnak.
A GLE már nyártól az utcákon lesz és a márka alabamai üzemében gyártják, ahol a korábbi ML-osztályt is.
Az GLE megjelenésében visszatükröződik a tavaly Los Angelesben bemutatott GLE Coupé formavilága – amely az BMW X6-os ellenfeleként értelmezhető –, ugyanakkor a GLE sokkal dobozosabb formájú, klasszikusabb terepes külsővel. A GLE 4900 milliméter hosszú, 2003 mm széles és 1731 mm magas, amellyel valamivel kisebb, mint a nagy ellenfél BMW X6 (4909 mm, 1989 mm, 1702 mm).
A hajtásláncban sok újdonság kapott helyet. Az alapmotor a GLE 250d-ben egy 2.0 literes négyhengeres dízel, amely 204 lóerős, elsősorban a gazdaságos használatra optimalizálták. Jóval erősebb már a GLE 350d, amelyben 3.0 literes V6-os dízelmotor dolgozik, 258 lóerővel.
A benzines változatok GLE 400 néven, V6-os motorral és 333 lóerővel, illetve GLE 500 néven V8-asként érkeznek, 435 lóerős teljesítménnyel. Ahogy azt kell, jönnek az AMG modellek is, az AMG GLE 63, 557 lovasként, illetve a GLE 63 S változat 5.5 literes motorral és 585 lóerővel.
Nagy újdonság a konnektoros hibrid GLE 500 e, amely 442 LE-s összteljesítményét egy V6-os háromliteres benzinmotorból és egy elektromotorból nyeri. Mindezzel elvileg 3,3 liter üzemanyaggal beéri száz kilométerenként.
A Mercedes újdonságában természetesen feltűnik a stuttgartiak új 9 fokozatú automata váltója, a 9G-Tronic Plus, a dízel változatok alapból ilyet kapnak.
A GLE már nyártól az utcákon lesz és a márka alabamai üzemében gyártják, ahol a korábbi ML-osztályt is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |