Hatvan éve mutatták be a csodás 190 SL kabriót, huszonöt évvel ezelőtt pedig utcára engedték a DTM-versenyautó második generációs változatát.
A Mercedes-Benz minden évben komoly felhozatallal készül a Genfi Autószalonra, ami idén sem volt másképp, a luxuskupék, csillogó limuzinok és a most bemutatott GT3-as versenyautó után viszont egy kis múltidézésre invitálnak bennünket a stuttgartiak, ugyanis két legendás autójuk is kerek évfordulót ünnepel 2015-ben.
Az egyik a kétüléses 190 SL kabrió, amit éppen hatvan éve, 1955-ben mutattak be Genfben, az új fejlesztésű 1.9 literes, négyhengeres benzinmotorral az orrában, amely 105 lóerős teljesítményt produkált.
Az azóta a gyűjtők kedvencévé vált típusból 25 881 példányt gyártottak, melynek mintegy nyolcvan százalékát Németországon kívül értékesítették, a legnagyobb piacnak természetesen az Amerikai Egyesült Államok számított, ahol több mint tízezer darab talált gazdára belőle.
A Mercedes szerint a típus annak köszönhette a sikerét, hogy új mércét állított fel a kényelmes és sportos utazóautók között, vagyis egy igazi a Gran Tourismo volt.
A másik jubiláló modell az 1990-es Genfi Autószalonon bemutatott 190 E 2.5 – 16 Evolution II, amely a korabeli DTM versenyautó utcai változata volt. Mivel csak a homologizáció miatt volt szükség rá mindössze 502 példány készült belőle, így szintén ritkaságnak számít manapság.
A 2.5-ös motorja 235 lóerőt produkált, amely 7,1 másodperces nulla-százas sprintet és 250 kilométer/órás végsebességet biztosított a 17 colos kerekeken guruló, gyönyörűen kiszélesített, szögletes sportszedánnak.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |