A dél-koreai gyártó nagy szabadidő autója a nem hivalkodó megjelenésével és egységes minőségével találhatja meg a vevőkörét.
A KIA egy tavalyi felmérés szerint a világ ötödik legnagyobb autógyártója, a növekedési potenciálja is elég erős, hat év alatt megduplázták eladásaikat. 2014-ben már közel 3 millió autót adtak el.
A márka európai termékei közül, az elmúlt két évben megújult az egyedi külsejű-belsejű Soul, a családias Venga, most pedig a nagy szabadidő autón a Sorentón a sor. Három premier önmagában nem erős offenzíva két év alatt, az igazi megújulási hullám most következik, 5 modellváltás és négy teljesen új modellt ígérnek a dél-koreaiak 2018-ig.
A D-szegmens, vagyis a teljes méretű SUV-ok családját nálunk az Opel Antara, Volvo XC60, Nissan X-Trail, BMW X3, Hyundai Santa Fe, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Outlander képviseli, ebben a csapatban kíván minél erősebb pozíciót fogni a megújult Sorento.
Az egységes világtermékként megjelent új Sorento megfelelő hibridkülsővel tervezett autó minden piac számára. A formája inkább crossover, mint SUV, a magasság és hosszúság-arányai inkább a családi egyterű vonalat tükrözik. Az orrésze - amely egy farkas arcát idézné - leginkább amerikai, a hátsója európai, a beltere visszafogottan internacionális, nagy központi kijelzővel, ízléses alumínium szegélyekkel, valódi varrásokkal a bőrkárpitnál. A leginkább megkérdőjelezhető részletei a műanyagok, amelyek igen ridegnek tűnnek egy átlagosan 10 millió forint feletti autóban.
Az akár hétszemélyesként is választható karosszéria szintén erős jó pont. A fejtér, lábtér mind a 3 üléssorban nőtt az előd modellhez képest. A kocsi tengelytávja jelenleg 2780 milliméter, ami 80-nal több az előző generációénál, a kocsi hossza 4780 milliméter, ami 90 milliméterrel több az elődhöz képest.
A csomagtere az ötszemélyes változat esetén 602 liter/1662 liter, a hétszemélyes esetén a normál csomagtér 142 liter. A rakodótér nyitáshoz rendelhető automata nyitási funkció is, a kocsi mögé állva, 50 centiméteres távolságon belül, ha kulcs nálunk van, automatikusan felnyílik a csomagtérajtó.
A magyarországi motorválaszték kizárólag a 2.2 literes közös-nyomócsöves dízelre szorítkozik, amely 200 lóerős, 441 Nm-es nyomatékkal, a gyári adat szerint 6,6 literes fogyasztással. Elméleti lehetőségként létezik egy benzines 2,4 literes 188 lóerős változat is, de bele sem kerül a hazai árlistába, csak gyártásból lehet rendelni, ha valaki nagyon elvetemült.
Az új Sorento megkapta a KIA-k közt elsőként, a 360 fokos parkolás segítő madártávlati nézetet biztosító rendszert, egyéb asszisztensei: az adaptív tempomat, a parkoló asszisztens, a sávelhagyás-figyelmeztető.
A Sorento árazása szintén mutatja, hogy a márka felfelé törekszik. Manuális hatfokozatú váltóval 9,4 millió forinttól indulnak a tételek, a vélhetően népszerűbb hatfokozatú automatás 10,35 millió forint, míg a prémium 4x4-es változat 12,57 millió forintról indul.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |