Valójában egy Bentley Speed 6 Blue Train Special replikáról van szó, amely egy 1950-es márkatárs alvázra épült, korhű alkatrészekből és olyan sztorival a háta mögött, amely simán filmre kívánkozik.
1930. március 12-én a Cannes-i Carlton Hotel jómódú vendégei közül egy milliomos playboyokból álló társaság arról vitatkozott vacsora közben, vajon tényleg lehetséges-e az akkori Rover hirdetésében olvasható ígéret, miszerint a Light Six gyorsabb a híres Le Train Bleu expresszvonatnál.
Az asztalnál Joel Woolf Barnato is helyet foglalt, aki dél-afrikai gyémánt- és aranybányákból vált milliomossá, rajongott az autóversenyzésért, valamint a Bentley akkori elnökeként és versenyzőjeként kétszer győzött LeMans-ban.
Mivel imádta a kihívásokat és bízott a képességeiben, száz fontot tett arra, hogy Bentley Speed Six versenyautójával hamarabb megteszi a Cannes-London távot, mint ahogy a Le Train Bleu Cannes-ból Calais-ba ér.
Másnap este háromnegyed hatkor mialatt a luxusvonat kigördült a Cannes-i vasútállomásról és elindult Calais felé, a Carlton Hotel parkolójából Barnato is kigurult a Speed Six-szel és alkalmi navigátorával. Ugyan vezetés közben eső és sűrű köd is nehezítette az útjukat, illetve többször megálltak tankolni, egyszer pedig egy defektes kereket is kicseréltek, illetve a La Manche-csatornán komppal keltek át, így is négy perccel hamarabb értek Londonba, mint ahogy a vonat Calais-ba.
A fogadást és a vele járó pénzt, valamint dicsőséget bezsebelte Barnato, a francia hatóságok viszont megbírságolták közúti versenyzésért, a Bentley Motors pedig nem vehetett részt az 1930-as Párizsi Autószalonon.
Ugyan Barnato az 1340 kilométeres úton egy H. J. Mulliner karosszériás Speed Sixet vezetett, és csak májusban vette át a Gurney Nutting által tervezett kupét, mindkét típus „Blue Train Bentley”-ként vált híressé.
Utóbbi replikája látható a fényképeken is, amit az amerikai RM aukciós ház bocsájt árverésre. Az autó alapjait egy 1950-es Bentley Mark IV adta, erre pakolta rá a legendás típus karosszériáját egy brit manufaktúra. Természetesen a motortérben is korhű hangulat uralkodik, hiszen a 180 lóerős Bentley B80-as, soros nyolchengeres motor és a hozzá kapcsolt szinkronizált négyfokozatú manuális váltó tökéletes partner az időutazáshoz.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |