Autó hvg.hu 2015. február. 02. 21:19

A sztorija is csodás ennek a '30-as évekbeli angol "hot rodnak"

Valójában egy Bentley Speed 6 Blue Train Special replikáról van szó, amely egy 1950-es márkatárs alvázra épült, korhű alkatrészekből és olyan sztorival a háta mögött, amely simán filmre kívánkozik.

1930. március 12-én a Cannes-i Carlton Hotel jómódú vendégei közül egy milliomos playboyokból álló társaság arról vitatkozott vacsora közben, vajon tényleg lehetséges-e az akkori Rover hirdetésében olvasható ígéret, miszerint a Light Six gyorsabb a híres Le Train Bleu expresszvonatnál.

Az asztalnál Joel Woolf Barnato is helyet foglalt, aki dél-afrikai gyémánt- és aranybányákból vált milliomossá, rajongott az autóversenyzésért, valamint a Bentley akkori elnökeként és versenyzőjeként kétszer győzött LeMans-ban.

Mivel imádta a kihívásokat és bízott a képességeiben, száz fontot tett arra, hogy Bentley Speed Six versenyautójával hamarabb megteszi a Cannes-London távot, mint ahogy a Le Train Bleu Cannes-ból Calais-ba ér.

Bentley Speed 6 Blue Train Special (Replica.)
rmauctions.com

Másnap este háromnegyed hatkor mialatt a luxusvonat kigördült a Cannes-i vasútállomásról és elindult Calais felé, a Carlton Hotel parkolójából Barnato is kigurult a Speed Six-szel és alkalmi navigátorával. Ugyan vezetés közben eső és sűrű köd is nehezítette az útjukat, illetve többször megálltak tankolni, egyszer pedig egy defektes kereket is kicseréltek, illetve a La Manche-csatornán komppal keltek át, így is négy perccel hamarabb értek Londonba, mint ahogy a vonat Calais-ba.

A fogadást és a vele járó pénzt, valamint dicsőséget bezsebelte Barnato, a francia hatóságok viszont megbírságolták közúti versenyzésért, a Bentley Motors pedig nem vehetett részt az 1930-as Párizsi Autószalonon.

Ugyan Barnato az 1340 kilométeres úton egy H. J. Mulliner karosszériás Speed Sixet vezetett, és csak májusban vette át a Gurney Nutting által tervezett kupét, mindkét típus „Blue Train Bentley”-ként vált híressé.

Utóbbi replikája látható a fényképeken is, amit az amerikai RM aukciós ház bocsájt árverésre. Az autó alapjait egy 1950-es Bentley Mark IV adta, erre pakolta rá a legendás típus karosszériáját egy brit manufaktúra. Természetesen a motortérben is korhű hangulat uralkodik, hiszen a 180 lóerős Bentley B80-as, soros nyolchengeres motor és a hozzá kapcsolt szinkronizált négyfokozatú manuális váltó tökéletes partner az időutazáshoz.

Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com
Blue Train Bentley
rmauctions.com

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.