Kibővült armadával támad a Túraautó-vb (WTCC) 2015-ös szezonjában az idén domináns teljesítménnyel debütáló Citroen: a márka sportigazgatója, Yves Matton az egyik brit szaklapnak megerősítette, hogy a gyári alakulat háromautós marad, változatlan felállással, ugyanakkor két C-Elysée-t a Sebastien Loeb nevével fémjelzett különítményre bíznak.
A fejleményről a Touring Car Times című online lap számolt be: az újság szerint a konstruktőri vb-címet elhódító márka gyári csapatánál jövőre is az idei bajnokra, az argentin José Maria Lopezre, valamint két francia társára, Sebastien Loebre és Yvan Mullerre bízzák a gyári támogatású C-Elysée-ket, ugyanakkor két további példányt a kilencszeres rali-világbajnokból lett pályaversenyző együttese, a Sebastien Loeb Racing versenyeztet majd.
„Teljes mértékben elégedettek vagyunk a versenyzőinkkel, akiknek meg sem fordult a fejében, hogy távozzanak, így egyszerű dolgunk volt” – nyilatkozta Yves Matton sportigazgató, akinek bejelentése alapján biztosra vehető, hogy a DTM-ben érdekelt gyári Mercedesszel is összefüggésbe hozott Lopez nem vált kategóriát az idei, üstökösszerű WTCC-sikerszéria után.
Matton hozzátette: „Yvan Muller egész évben komoly erőfeszítéseket tett, de nem volt túlságosan sikeres, így már nagyon várja, hogy jövőre harcba szállhasson az ötödik vb-címéért. Idén megszerzett első futamgyőzelmei után Sebastien Loeb is arra törekszik majd, hogy jövőre még sikeresebb legyen. A raliról való átállás komoly kihívás elé állította, de már sikerült bizonyítania, hogy pályaversenyzőként is sikeres lehet.”
Loeb jövőre csapattulajdonosként is érdekelt lesz a sorozatban, különítménye korábban a GT és a sportautó-versenyzés világában gyűjtött tapasztalatokat Porschékkel és McLarenekkel. A pilóta-tulajdonos saját bevallása szerint nem gondolkodott sokáig, amikor felmerült, hogy a gárdának lehetősége kínálkozik TC1-es C-Elysée-k versenyeztetésére a WTCC-ben.
Arról, hogy pontosan milyen konstrukciókat kap a Sebastien Loeb Racing, Matton árult el néhány dolgot, megszellőztetve azt, hogy ennél a csapatnál kaphat további bizonyítási lehetőséget Ma Qing Hua, aki idén néhány futamon a gyári csapat negyedik versenyautójával szerepelt és futamot is nyert.
„A két autó teljes egészében felújított 2014-es kocsi lesz, amelyekbe beépítjük a következő szezonra szánt fejlesztéseket is. A versenyzők kiválasztása a csapaton múlik, de mindannyian azon dolgozunk, hogy Ma Qing Hua folytathassa versenyzői karrierjét a WTCC-ben a Citroennél. Az idei teljesítménye alapján mindannyian egyetértünk abban, hogy megérdemelné az esélyt arra, hogy 2015-ben teljes szezon fusson” – fogalmazott a szakvezető.
Matton néhány hete arra is tett utalásokat, hogy a rali-vb-s (WRC) fejlesztések miatt a Citroen sportosztálya előreláthatólag nem bonyolódik majd túlságosan mély fejlesztésekbe WTCC-s fronton. Az idén nyújtott teljesítmény alapján talán nem túlzás azt állítani, hogy a riválisok díjaznák, ha ez valóban így lenne…