A konnektorról is tölthető Passat GTE hajtásláncának összteljesítménye 218 lóerő, az átlagfogyasztása viszont csak 2 liter, melynek köszönhetően akár 1000 kilométeres hatótáv is kicsikarható belőle.
A hétvégén kezdődő Párizsi Autószalon egyik legjobban várt újdonsága a Volkswagen Passat nyolcadik generációja, melynek virtuális bemutatóját már júliusban megejtették a németek, de egy kis puskaport még tartogattak a szalonmegnyitó előtti napokra is, hiszen most rántották le a leplet a plug-in hibrid, vagyis konnektorról is tölthető GTE változatról. A hibrid Golfhoz hasonlóan a Passat GTE-ben is az 1.4 TSI benzinmotor és egy elektromotor kettőse dolgozik, előbbi 156, utóbbi 115 lóerős teljesítménnyel, a rendszer kombinált teljesítménye pedig 218 lóerő és 400 Nm.
A hatfokozató duplakuplungos automataváltóval párosítva mindössze 2 literes átlagfogyasztást ígérnek a wolfsburgiak, valamint 45 g/km alatti szén-dioxid-kibocsájtást, illetve 1000 kilométeres hatótávot, ha teli tankkal (50 liter benzin) és teljesen feltöltött akkumulátorokkal indulunk útnak. Elektromos üzemmódban 50 kilométer megtételére képes a Passat GTE, ha pedig odalép a sofőr és kihasználja a hibrid rendszer erőtartalékait, akkor 8 másodperc alatt gyorsulhat nulláról százra, a végsebesség pedig 220 kilométer/óra.
A Golf GTE-hez hasonlóan a konnektoros Passat is megkapta a kék betétet a hűtőmaszk felső részén, valamint a módosított első lökhárítót, melynek oldalsó légbeömlőin C-alakú LED-es menetfény is helyet kapott. Az utastérben kék hangulatvilágítás, spéci váltókar és lapított aljú bőrkormány jelzi, hogy a sportos, de felettébb takarékos Passatban ülünk.