Elkezdődött a világ talán leghalkabb autóverseny-sorozata, az elektromos formaautók számára kiírt Formula E bajnokság első idénye: a pekingi nyitófutamon a korábbi Forma-1-es versenyző, Lucas di Grassi diadalmaskodott.
A brazil versenyző annak köszönhette a győzelmet, hogy a pole pozícióból rajtolva sokáig vezető Nicolas Prost az utolsó kanyarban összeütközött Nick Heidfelddel. Az ex-F1-es német a 4. helyen haladt, amikor az autócseréknél – itt ilyen is van, egyetlen töltéssel ugyanis aligha lehetne teljesíteni a közel 90 kilométeres versenytávot – a 2. pozícióba sikerült felugrania: a pilóta kergette Prostot, akivel az utolsó kanyarban ütköztek össze.
Heidfeld autója hatalmasat repült és a tetejére borulva állt meg, de a versenyző megúszta és saját maga kászálódott ki a roncsok közül. Az incidens után a franciát és a németet a 12-13. helyekre rangsorolták, míg a történelmi diadal di Grassi ölébe hullott.
„Picit szerencsés voltam ma, de örülök, hogy jókor voltam jó helyen” – fogalmazott a brazil, aki Heidfeld csúnyán összetört autója láttán megjegyezte, hogy a baleset rávilágított: a Formula E versenygépei kellően biztonságosak.
A győztes mögött a Forma-1-es múlttal szintén rendelkező Franck Montagny, valamint a korábbi GP2-es pilóta, Sam Bird végzett.
A bajnokság egységes autóinak karosszériáját a Dallara, elektronikáját és vezérlését a McLaren, 270 lóerős teljesítményt biztosító akkumulátorait pedig a Williams alkotta meg. A versenygépet fejlesztő, a Spark Racing Technologies irányításával működő konzorciumnak része a Renault, valamint a szekvenciális váltóról gondoskodó Hewland is.
A Formula E idénye tíz futamból áll: a folytatásban olyan helyszínek következnek, mint a malajziai Putrajaya, Buenos Aires, Miami, Monte Carlo, de szerepel a menetrendben például Berlin is.