A Lightweight E-Type-ból 18 példányt akartak megépíteni a britek 1963-ban, de végül csak 12 darab készült el belőle. Nemrég elhatározták, hogy a maradék hatot is megépítik, melyek közül az első újkori példány el is készült.
Kevés olyan ikonikus modell létezik az autóiparban, amely kortól és nemtől függetlenül mindenkiből rajongást vált ki, de a Jaguar E-Type egyértelműen ezek közé tartozik. Az 1961 és 1975 között gyártott brit sportautó klasszikus arányai, gömbölyded vonalai és jellegzetes részletei azóta is az autótervezés magasiskolájának számítanak, amiből sokan merítenek ihletet. Az egyik legritkább E-Type változat az alumínium karosszériás Lightweight prototípus, amiből 18 példány megépítését tervezték 1963-ban, de végül csak 12 darab készült el belőle.
A Jaguar Land Rover Special Operations részlegnél nemrég úgy döntöttek, hogy megépítik a maradék hat autót az eredeti tervrajzok és munkafázisok alapján, amennyire csak lehet korhűen. Az első újkori, előszériás Lightweight E-Type el is készült, amivel élőben a hétvégén megrendezésre kerülő kaliforniai Pebble Beach Concours d'Elegance autó szépségversenyen találkozhatnak a látogatók. Ugyan a mezőny a szokásokhoz hűen most is erős lesz ritka veteránautókból, de az 51 éves újdonság garantáltan kiemelt figyelmet fog kapni.
Hosszan előrenyúló motorterében az eredeti példányokhoz hasonlóan 3.8 literes soros hathengeres motor dolgozik 300 lóerő feletti teljesítménnyel és 380 Nm maximális nyomatékkal. Az alumíniumblokkos, száraz karteres kenésű motor háromtorkú Weber-karburátoron keresztül szívja magába a levegőt, az égésterméket pedig két kipufogócsövön keresztül eregeti ki. Kormány- és fékszervó, valamint kárpitozás nincs az autóban, gyári bukócső viszont igen, továbbá a manuális váltó csak négyfokozatú, a kormány fából készült, az ülések pedig fejtámla nélküliek, ahogyan az 1963-as példányokban.
A most elkészült Lightweight E-Type-ot, valamint többi példányt el fogják árverezni, a szerencsés tulajdonosok pedig veterán versenyeken is indulhatnak majd velük, hiszen az autó megkapja az FIA homologizációt is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |