Az első kétszáz darabot kezdik árusítani a wolfsburgiak, hibridhajtású XL1-nevű szupertakarékos autójából.
Az "egyliteres autóként" ismert dízel- és villanymotorral hajtott hibrid VW XL1 modellben a kéthengeres dízelmotor lökettérfogata 800 cm3, amellyel a mért fogyasztása 0.9 l/100 km. A kis TDI motoregység 47 lóerőt présel ki magából, a hajtásba besegítő elektromos pedig 27 plusz lóerőt.
A motor erejének elosztásáról egy hétfokozatú automataváltó gondoskodik. Az XL1 a súlyával is kirí a tömegből, alig 795 kiló, így a gyorsulása is dinamikus 11,9 mp 100 km/h-ra. Az autó érdekessége a számtalan technológiai finomság mellett, hogy nincs rajta hagyományos értelemben vett visszapillantó tükör, ezt a feladatot kis kamerák látják el, amelyek képernyői az ajtókon kaptak helyet.
Az egész XL1-projekt azért inkább a kirakatba való, első sorban a kocsi horroriszikus 98 515 fontos alapárának köszönhetően. Összehasonlításképpen: egy Porsche 911-es 90 ezer eurónál – közel 30 milliónál - kezdődik.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.