Az FCV négyajtós szedán értékesítése jövőre kezdődik Japánban, később pedig Európába is elhozzák.
Úgy tűnik, hogy a Toyota megint egy lépéssel a konkurencia előtt jár, hiszen a hibrid hajtás meghonosítójaként most ismét egy újabb alternatív hajtású autót mutattak be, szerdán ugyanis leleplezték a hidrogén-üzemanyagcellás modelljük külső formatervét.
Japánban az FCV névre keresztelt négyajtós szedán értékesítése legkésőbb 2015 áprilisáig megkezdődik, nyáron pedig megjelenik az amerikai és európai szalonokban is. Hazai piacán az ára körülbelül 7 millió jen lesz, vagyis átszámítva körülbelül 15 millió forint.
Az autó kezdetben, azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkező alternatív üzemanyag. Elsődleges energiaforrások széles választékából előállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Sűrített formájában energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét. Ráadásul nem csak háztartási és autóipari üzemanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen – például nagyüzemi energiafejlesztésben – is hasznosítható.
A Toyota üzemanyagcellás rendszere a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelő, szabadalmaztatott üzemanyagcella-tömbből, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A most bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.
Az üzemanyagcellás gépkocsik működésük során nem bocsátanak ki szén-dioxidot, sem egyéb káros anyagokat, miközben a belső égésű motorral szerelt autókhoz mérhető használati értékkel rendelkeznek.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |