Szabad a verseny a Citroennél: a hétvégén esedékes idei ötödik, az ausztriai Salzburgringen tartandó forduló előtt a francia gyártó három pilótája vezeti a Túraautó Világbajnokság (WTCC) egyéni ponttáblázatát, s Yves Matton sportigazgató szerint a csapatvezetés egyelőre nem szól bele a három nagyágyú küzdelmébe.
Akár azt is lehetne mondani, hogy a Citroen közös hullámhosszon van a Forma-1-es Mercedesszel: noha a francia alakulat a német márkával ellentétben már nem hibátlan az idei szezonban, az éllovas triónak, a listavezető José Maria Lopeznek és két társának, Sebastien Loebnek és Yvan Mullernek éppen úgy engedélyezik a szabad házon belüli csatározást, mint Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek.
„Büszkék lehetünk arra, hogy a versenyzőink hasonló szinten teljesítenek” – idézte a Citroen kommünikéje a sportigazgatót. „Mindhárman azonos feltételek mellett, szabadon versenyeznek, természetesen a sportszerűség keretein belül. A korábbi futamokon már láttunk kisebb-nagyobb koccanásokat az autók között, de ez része ennek a műfajnak. Noha az első futam óta Pechito Lopez vezeti a bajnokságot, egyelőre nincs számottevő előnye, így a dolgok könnyen megváltozhatnak. Minhárom versenyzőnk tisztában van azzal, hogy a lehető legjobb eredményeket kell elérniük a következő néhány futamon ahhoz, hogy értékes pontoktól fosszák meg a riválisainkat. Biztos vagyok benne, hogy Ausztriában izgalmas csatákat láthatunk.”
Mint ismeretes, akárcsak a Hungaroringen és legutóbb a Slovakiaringen, a Citroenek a Salzburgringen is a maximális, 60 kilogrammnyi büntetősúllyal állnak majd rajthoz. Mivel az aszfaltcsík a gyors, tempós helyszínek közé tartozik, a jelek szerint a helyszín a három C-Elysée fontos vadászterülete lehet: ezt elismeri Xavier Mestelan-Pignon technikai igazgató is, aki ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy a Citroen-trió számára a kvalifikációs edzés kulcsfontosságú lehet.
„Ismerve a C-Elysée WTCC erősségeit, a 60 kilogrammnyi ballaszt ellenére a mezőny elejében kell lennünk” – mondta a szakember. „Itt a gyors körhöz kulcsfontosságú a szélárnyékozás, éppen ezért szerintem az időmérő edzés minden eddiginél intenzívebb lesz. Versenyzőinknek nagyon jól kell szerepelniük a Q2-ben, amikor az összes autó egyszerre lesz a pályán, hogy a legjobb öt közé jutva ott legyenek a Q3-ban, amikor már mindenki egyedül autózik és a versenyző teremti meg a különbséget.”
Lopez 138 ponttal vezeti az egyéni tabellát és előnye a 2. helyen álló Loebbel szemben 25 pont, míg a négyszeres vb-első címvédő Mullert 29 ponttal előzi meg a hétvégi, ausztriai bevetés előtt.