Előreléphet egy helyet a vasárnapi első futam rajtrácsán Michelisz Norbert: a Zengő Motorsport hondás versenyzője előreláthatólag a 12. helyett a 11. pozícióból indulhat, mivel az időmérő edzést követő technikai ellenőrzésen fennakadó Chevy-s Dusan Borkovicsot a mezőny végére küldik a sportfelügyelők.
A Campos Racing Chevrolet Cruze-ával induló szerb versenyző autóján a hasmagasság nem volt megfelelő, így törölték a nyurga pilóta eredményeit a Q2-ből és Borkovics a rajtrács végéről lesz kénytelen rajtolni. A hungaroringi viadalt hazai versenynek tekintő szerb ezzel elbukta a második futam rajtelsőségét is: mivel a 10. helyen zárta az időmérőt, a fordított rajtrácsos futamon az élről startolhatott volna, így azonban a szintén Chevrolet-pilóta, Hugo Valente kezdheti az első helyről a második futamot.
„Most először versenyzek ezen a pályán és tudta, hogy lehetetlen lenne bekerülni a Q3-ba, mivel a Citroen a plusz súlyokkal is pokolian gyors és a Honda is nagyon erős ezen a kanyargós pályán. A célom a tizedik hely volt, hogy az élről rajtolhassak a második futamon” – mondta közvetlenül az időmérő edzés után a Touring Car Times című lapnak Borkovics, akinek így nem jött be a számítása.
Nemcsak Valente számára kedvező fejlemény Borkovics visszasorolása, hanem Michelisz Norbi számára is. A Zengő Motorsport versenyzője a jobb első lengőkar törése miatt a Q2-ben kiesett és a csak a 12. helyen fejezte az időmérőt, így a kvalifikáció után nyert helynek köszönhetően a 11. rajtkockába sorakozhat fel vasárnap délután.
Az időmérő edzésen egyébként a 60 kilogrammnyi büntetősúllyal is szárnyaló Citroenek domináltak: a pole pozíciót a négyszeres vb-első címvédő, Yvan Muller szerezte meg, a listavezető José Maria Lopez és Sebastien Loeb előtt. Rajtuk kívül a Q3-ba a két gyári Honda került be, Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini a 4-5. helyről várhatják a vasárnapi első futam rajtját.