Először láthatjuk a negyedik generáció Skyactiv hajtásláncát és futóművét, továbbá egy jubileumi kiadás is bemutatkozik.
A Mazda a szerdai napon leplezte le 25. évfordulós MX-5 modelljét a New York-i Autószalonon, ezzel tisztelegve az először negyedszázada bemutatott, s azóta legendássá vált roadster öröksége előtt. A jubileumi modellen kívül a japán gyártó kiállítja a következő MX-5 generáció számára újonnan fejlesztett Skyactiv-futóművet is.
Az MX-5-re méltán büszkék a japánok, hiszen remekül szimbolizálja a Mazda gyártási filozófiáját. A kis kétüléses már 1989-től olyan vezetési élményt nyújt, melyet csak egy könnyűépítésű sportautó vezetése adhat, így érthető, hogy kortól és nemtől függetlenül rengetegen kedvelik szerte a világon. Erre az egyik bizonyíték, hogy a három generáció ideje alatt több mint 940 ezer darabot gyártottak belőle, és még mindig az MX-5 tartja a legnagyobb darabszámban értékesített kétüléses sportautó rekordját a Guinness Rekordok Könyvében.
A Mazda MX-5 25. évfordulós limitált szériája az összes fent említett tulajdonsággal rendelkezik. A meglévő, hatsebességes kézi- vagy automataváltós Roadster Coupé-verzióra épülő sorozatba Bilstein lengéscsillapítók kerültek, és megkapta a Soul piros fényezést, fekete tetővel, A-oszlopokkal és oldalsó visszapillantó tükrökkel. A belső térbe fehér bőr ülés- és ajtókárpit került, kézzel készített dekorációs panellel.
A kiállításon lehull a lepel az MX-5 negyedik generációjának Skyactiv-futóművéről is. A kiállított hajtáslánc az első orrmotoros, hátsókerék-hajtású Skyactiv technikai adaptáció. Az alacsonyabb súlyponttól és az autó középpontjához közelebb helyezett motortól a konfiguráció még soha sem sikerült ilyen kompaktra. A Mazda kifejezett célja, hogy az aktuális modellhez képest további száz kilogrammal csökkentse a következő MX-5 tömegét, miközben javul az autó merevsége és biztonsági tulajdonságai.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |