Hónapokon át tartó spekulációhadjárat után végre bejelentették, hogy 2015-től a Peugeot gyári csapattal képviselteti magát a Dakar-ralin. A franciák igazi sztárcsapattal készülnek a világ legnehezebb autóversenyére.
Arról, hogy a Peugeot - amely gyári csapattal 1987 és 1990 között zsinórban nyerte a Dakar-futamokat - a visszatérést fontolgatja, hosszú hónapok óta lehetett hallani: a márkát állítólag felturbózta az a tény, hogy Sebastien Loeb tavaly kapásból letarolta a Pikes Peak nevű legendás hegyiversenyt, tovább az is, hogy a szintén a PSA-konszern égisze alá tartozó Citroen az idei évtől szerepet vállal a Túraautó Világbajnokságon (WTCC).
A nagy bejelentést a 2015-ös Dakar-rali sajtótájékoztatójára időzítették, ahol a kocsiról egyelőre csak annyit árultak el, hogy a 2008 DKR típusjelet kapja, régóta terjengő híresztelések szerint viszont annak a 208 T16-osnak lesz az egyenesági leszármazottja, amellyel Loeb dominálta a legedás hegyiversenyt. Erre utal az is, hogy a Peugeot kommünikéje kitér rá: az április 20-án, a Pekingi Autószalonon bemutatásra kerülő versenygépet ugyanaz a stáb készíti, mint a Pikes Peak-modellt. Mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy az ominózus modell megalkotásában fontos szerepe volt a Peuegot magyar formatervezőjének, Bocsi Attilának is.
A versenyzői összeállításról többet lehet tudni, s mivel a programban komoly szerep jut a Red Bullnak, az energiaital-konszern által patronált két versenyzőt már le is igazoltak. A kétszeres rali-világbajnok, egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz biztosan a Peugeot-nál vezet a következő futamon, míg hozzá egy „átkeresztelkedő” versenyző csatlakozik Cyril Despres személyében. Despres a modern Dakar-korszak egyik motoros fenegyerekeként vált ismertté: 2005 óta öt ízben nyerte meg a motoros kategóriát, így nem csoda, hogy elérkezettnek látta az időt a váltásra.
Noha nem erősítették meg, pletyka szintjén már jóideje terjeng, hogy a Peugeot pilótája lesz Mr. Dakar, azaz Stephane Peterhansel is: a tizenegyszeres Dakar-győztes az utóbbi években a Mini kötelékében versenyzett, de az idei összecsapáson csúnyán összerúgta a port a különítmény vezetésével és – bár hivatalosan nem erősítették meg – állítólag már felbontották a szerződést, így elméletileg nincs akadálya annak, hogy csatlakozzon a Peugeot-hoz. A francia kiválóság érkezésének bejelentését vélhetően stratégiai okokból késlelteti a gyártó, átigazolása ugyanis igazi nagy durranásnak ígérkezik.
Olyanról is hallani a szakmán belül, hogy lesz egyfajta átjárás a Peugeot Dakar-együttese és a Citroen WTCC-csapata között. Ha minden igaz, a túraautó-vb szezonrajtja után nem sokkal azt is bejelenthetik, hogy a kilencszeres rali-világbajnok Loeb, valamint a WTCC-ben négyszeres bajnok Yvan Muller is kap egy-egy 2008 DKR-t a 2015-ös Dakarra. Mullernek már van terepralis tapasztalata, Loeb pedig minden bizonnyal nem véletlenül látogatta olyan sűrűn a tábort az idei futam ideje alatt…