Valenciában gyakorlatozik a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnyének gerince, hangolva a közelgő marokkói évadnyitóra, ám a spanyolországi helyszínen nem csak a versenyautók vannak jelen: pénteken megérkezett az új biztonsági autó, az Alfa Romeo 4C is, ráadásul egyes teóriák szerint a kocsi idei megjelenése akár annak előjele is lehet, hogy az olasz márka a visszatérést fontolgatja.
Mint ismeretes, néhány hete a Genfi Autószalonon derült ki, hogy idén az Alfa Romeo 4C lesz az FIA harmadik számú világbajnoki sorozatának biztonsági autója.
Az olasz gyártó sportkocsiját 1,75 literes, négyhengeres turbómotor hajtja, amely 241 lóerős teljesítményre képes, az igazi különlegességét viszont az adja, hogy az autó súlya mindössze 895 kilogramm, így a 4C-t igazi pehelysúlyú bombázónak is lehet tekinteni. Az álló helyzetből százra 4,5 másodperc alatt felgyorsuló jármű kétségkívül látványos, így nem csoda, hogy vonzotta a tekinteteket pénteken, amikor a napsütéses tavaszi időben elkezdték lepakolni a szállítójárműről a Ricardo Tormo versenypálya paddockjában.
Autósport-fanatikusok és Alfa-rajongók világszerte abban reménykednek, hogy a 4C, mint biztonsági autó feltűnése egyfajta előjele annak, hogy az olasz márka hamarosan visszatérhet a világbajnokság mezőnyébe. A WTCC-ben legutóbb 2007-ben szerepeltek az N.Technology által versenyeztetett 156-osok és a szervezők nem is titkolják, hogy szívesen látnák újra a mezőnyben a túraautósporthoz, valamint a versenyzés világához ezer szállal kötődő gyártót.
Francois Ribeiro, a WTCC új vezére Valenciában újságírói kérdésekre válaszolva megjegyezte: bár konkrétum egyelőre nincs az Alfával kapcsolatban, reményt keltő lehet, hogy Genfben olyan jeleket lehetett felfedezni, amelyek akár arra is utalhatnak, hogy az olaszok érdemben foglalkoznak az újbóli autósport-szerepvállalás gondolatával. Ribeiro is arra célzott, amire az idei genfi eseményt megjáró újságírók túlnyomó többsége is utalt az utóbbi hetekben: történetesen arra, hogy a márkát birtokló FIAT elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne az Alfa-standon tartott beszéde során hosszasan ecsetelte és méltatta a márka és az autóversenyzés világának nagy múltra visszatekintő kapcsolatát.
„A döntés megelőző procedúra akár hosszú ideig is eltarthat, de persze vannak kivételes esetek” – mondta Ribeiro, utalva arra, hogy a gyári jelenlétét a 2012-es idény beszüntető Chevrolet-nál annak idején mindössze egyetlen hónap telt el a WTCC-s szerepvállalás ötletének felmerülésétől a döntés bejelentéséig.