Autó hvg.hu 2014. március. 04. 08:19

Mégsem közösködik a Mazda MX-5 és az Alfa Romeo

Az Automotive News Europe autóipari hírportál értesülése szerint a Mazda kétüléses sportkocsijának modellpárja nem Alfa Romeo, hanem Fiat vagy Abarth márkanév alatt kerül majd piacra.

Az eredeti tervek szerint a Mazda MX-5 kétüléses sportkocsi (roadster) modellje Alfa Romeo márkanév alatt is piacra került volna a jövő év elején a Fiattal kötött együttműködés keretében. A Mazda a roadstert hirosimai üzemében fogja gyártani két modellverzióban.

A tervvel szemben az első kételyek akkor merültek fel, amikor Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója tavaly szeptemberben a Financial Times-nak adott interjúban úgy fogalmazott, hogy "amíg rajta múlik, Alfát nem fognak Olaszországon kívül gyártani". Marchionne ezt az álláspontját januárban a detroiti autószalonon is megerősítette.

Az Automotive News Europe hírportált tájékoztató források szerint a Fiat torinói tervezőközpontjában már készülnek a Mazdával kötött együttműködési szerződés kielégítésére, mivel "abból kihátrálni rendkívül költséges dolog lenne".

hotwheelnews

A források nem rendelkeztek információval arról, hogy a roadster a Fiat tulajdonában lévő márkajelek közül végül melyiket kapja meg.  A Lancia nem tűnik esélyesnek, miután Sergio Marchionne döntése értelmében a márka egyetlen modellje az Ypsilon lesz, és a jövő év elejétől azt is csak egyetlen piacon, Olaszországban értékesítik majd.

Az olyan luxus sportkocsimárkák modellpalettáján pedig, mint a Ferrari vagy a Maserati, az 1,4 literes turbó benzinmotorral szerelt roadsternek nincs keresnivalója. Marad tehát a Fiat és az Abarth.

 "Az Abarth logikus választásnak tűnik, mivel a kis lökettérfogatú, de nagy teljesítményű kétüléses sportkocsi pompásan illeszkedik a márka arculatához" - mondta a hírportált tájékoztató egyik forrás.

A Fiat május elején ad részletesebb tájékoztatást modellpalettájának bővítéséről.

Az Alfa Romeo egyébként a kedden nyíló genfi autószalonon mutatja be saját kétüléses "4C" sportkocsijának kabrió változatát.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés