Nem a leglelkesítőbb autóipari termék a kisbusz kategória, a német prémium márka viszont átdolgozta a koncepciót. Családi nagyautóként és stílusos, praktikus cégautóként pozícionálják mostantól sajátjukat.
A Mercedes-Benz jól ismert személyszállító kisbuszának, a Vianónak a helyébe lép mostantól a V-osztály. Az újdonság erősen fókuszál a látványos külsőségekre, míg kényelmi szempontból jóval egy átlagos személyautó felett áll. A V-osztály egyébként kiváltja a nem kifejezetten sikeres Mercedes-Benz R-osztályt is, amely egy fényűző, de az európai utcákon kifejezetten furcsa arányú autó volt, egy buszlimuzin.
A személyszállító kisbuszok közt eddig is a legszemélyautósabb külsejű Viano utóda még inkább ebbe az irányba tolódik. A külső belső dizánjt összefésülték a jelenlegi Mercedes személyautók stílusjegyeivel. A domború, lefelé hajló géptető, a látványos LED-es fényszórók és a lágy formák kifejezetten nem áruszállítós asszociációkat próbálnak generálni.
A beltér pedig végképp más világ, mint egy szokásos kisbuszban. Finoman kidolgozott részletek, anyagválasztás és illesztések. Van itt fabetét, csúcsminőségű bőrkárpit, króm légbefúvók, hangulatfény, Burmester surround hifi, hétcolos infotainment-szett, tizenkét gombos multikormány. Nagyjából alapból olyan a V-osztály, mint amilyenre iszonyú pénzekért tuningolni szokás az ilyen kisbuszokat.
A méreteit tekintve a V-osztály tényleg fejedelmi, hosszabb, mint a legtöbb felsővezetői autó, 5370 milliméter hosszú a legnagyobb kivitel esetében, de ezen kívül még két karosszéria hosszal és két tengelytáv méretből lehet választani. Természetesen itt is megvan az alapvető kétféle felszereltség a V-osztály és a V-osztály Avantgarde.
A leginkább luxus kabin esetén a vezető mögötti sorokban négy egymásnak szembefordítható új tervezésű ülés kapott helyet, kifejezetten nappali-dolgozószoba hangulattal, sőt a két hátsó üléssort akár ággyá is lehet alakítani.
A Mercedes totális offenzívája az asszisztens és a biztonsági rendszerek terén itt is megjelenik. Az etalon S-osztály felszereltsége szinte hiánytalanul szivárog le ide is. Így, a V-osztályba bekerült szériában az itt különösen hasznos oldalszél-asszisztens, de megkapta az éberségfigyelő rendszert is. A méreténél fogva nem könnyen parkolható családi autónak szánt járművet adott esetben tizenkét parkolószenzor segíti, valamint négy kamera alkot 360 fokos képet a kocsi környezetéről. A biztonsági csomagban alap az ütközésvédelem, a sávtartó és a holttérfigyelő, valamint a sokadik generációs Pre-Safe rendszer.
A motorválaszték, elsőre az európai igényeket kiszolgálva három, 2,1 literes négyhengeres turbódízellel rajtol, amelyek az A-osztálytól, a csúcs S-osztályig bezárólag teljesítenek egyébként is szolgálatot a mostani Mercedesekben.
A V 200 CDI 136 lovas és 330 Nm-es nyomatékú, míg a V 220 CDI 163 lóerős, 380 Nm-es nyomatékkal érkezik. Az erősebbik hivatalosan két literrel kevesebb üzemanyaggal beéri, mint elődje. A csúcsmotor a V 250 BlueTEC 190 lovas és 440 Nm nyomatékú a korábbi 3.0 literes V6-os helyére lép.
Az autók május végétől tűnhetnek majd fel az utcákon, egy közepesen felszerelt modell ára nem hivatalosan 43 ezer euró, vagyis még a belépő modellek is 10 millió forint környékén lesznek. A megcélzott vevőkör a nagypénzű nagycsaládosok mellett, az exkluzív transzfereket bonyolító cégek. A hazai vevők számolhatnak a Mercedes két éve bevezetett Integrált Szerviz Csomagjával, ami négy évre minden karbantartási költséget fedez.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |