Fekete Antal és Tóth György, a Cargo Racing versenyzőpárosa fennállása első győzelmét aratta a Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság, valamint az Adrenalin Sprint Kupa sorozat 2013-as idényzáróján, Domony térségében. A két bajnokaspiráns, Fodor Imre és Varga Imre közül az előbbi zárt jobban, így a győri illetőségű Toyota-pilóta az abszolút bajnoki címet, valamint a sprint-sorozat elsőségét is magáénak mondhatja.
Toyota-uralmat hozott a Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság, valamint az Adrenalin Sprint Kupa sorozat évadzáró összecsapása, amelyet november 16-án tartottak Domonyban és térségében - derült ki a szakág által közreadott versenybeszámolóból. Az előző napok esőzései miatt sáros pályán, ám kellemes, napsütéses időben zajlott a futam, amelyen az elsőséget, valamint a bajnoki címet is egy Overdrive Toyota Hilux - a Dakar-ralik egyik csúcsragadozójának számító versenygép - szerezte meg.
A viadalt Fekete Antal nyerte, a szakágban idén debütált pilóta a rikítózöld Toyota fedélzetén navigátorával, Tóth Györggyel szenzációs tempót diktált. A két és fél hónapos szünet után visszatérő egység az utolsó kivételével az összes szelektív szakaszt simán nyerte, amivel feltették a pontot az i-re: közös pályafutásuk első idényében a dobogó valamennyi fokát megjárták, szereztek egy Világkupa-pontot és az évad záróakkordjaként learatták az első győzelmüket is.
„Nagyon örülök az első győzelemnek” – mondta a futam végén Fekete. „Az évad elején nem gondoltam volna, hogy sikerülhet, de most Gyurival együtt nagyon boldogok vagyunk. Picit tartottunk attól, hogy az utóbbi napok esőzései miatt veszélyes lesz a pálya, de a sárgumi bevált és a napsütésnek köszönhetően folyamatosan javultak a körülmények.”
A 2. helyen Fodor Imre és Csató Attila végzett: a Toyota Motorsport Hungary duója a végső siker egyik várományosaként vágott neki a futamnak, amelyre – a bajnoki esélyeket szem előtt tartva - biztonsági autózást ígértek. Stratégiájukat sikerült érvényesíteni: a páros hibamentes versenyt futott, nem vállaltak felesleges kockázatot és a bajnoki rivális, Varga Imre és Szegedi Ferenc előtt végeztek. A Varga Racing Team párosa 1 pontnyi előnnyel vágott neki az évadzárónak, ám a duót a futam elején kisebb műszaki gondok hátráltatták, s bár menet közben feljavult a Nissan King Cab tempója, végül a 4. helyen zártak. Ennek fényében a „mínuszolástól” - a bajnoki összpontszám az alapkiírása szerint a hétfutamos szezon során elért legjobb hat eredmény alapján alakul ki – függetlenül a Fodor-Csató páros követi a trónon az utóbbi két szezon bajnokát, Fazekas Károlyt, ráadásul a Toyota-duó a domonyi 2. helyezéssel bebiztosította az Adrenalin Sprint Kupa sorozat elsőségét is.
„Roppant nehéz volt végig visszafogni magam, Billynek, a navigátoromnak folyamatosan emlékeztetnie kellett arra, hogy ne tapossam túl keményen a gázpedált” – értékelt a célban az újdonsült bajnok. „Nagyon boldog vagyok, hogy bajnoki címmel sikerült visszatérnem a sportágba. Év közben hibáztunk párszor, de a Toyotára tényleg nem lehet egy szavunk sem, mindvégig kifogástalanul üzemelt és élvezetes volt vezetni.”
Varga a parc fermében pezsgővel locsolta nyakon ellenfelét: ”Gratulálok nekik a bajnoki címhez” – mondta a bajnoki ezüstérmes. „A mai verseny elején nagyon csúsztak a pályán a sár miatt és picit talán túlságosan is visszafogottan kezdtünk. Úgy gondolom, hogy így sincs okunk a csalódásra. Az évad végéig versenyben voltunk egy remek csapat és egy világszínvonalú technika ellen.”
Kiváló teljesítménnyel rukkolt elő a zárófutamon Murczin Zsolt, a 3D Racing versenyzője, akinek ezúttal lánya, Vivien diktálta az itinert a Mitsubishiben. Az ifjú hölgy bemutatkozása parádésra sikerült a rutinos apuka mellett, ugyanis a 3. helyen zárták az összecsapást, amit azzal fejeltek meg, hogy az utolsó, a Hungexpo területén futott szelektív szakaszon mindenkinél gyorsabbnak bizonyultak. A verseny rendezője a díjkiosztón különdíjjal jutalmazta a debütáns navigátorhölgy erőfeszítéseit.
Molnár ’Vadász’ István és Tóth Dénes, a Vadász Racing párosa Vargáék mögött, az 5. pozícióban zárt. A kétfutamos kihagyás után újra versenybe szálló viharsarki egység dacolt a Nissan motorjának műszaki gondjaival, valamint a navigátor kisebb egészségügyi problémáival is, aminek az lett a jutalma, hogy megszerezték idénybeli első pontjaikat. A Vadász Racing másik Nissan-egysége, Kaposi Zoltán és Szőke Nikolett nagy kedvvel versenyzett, ám a biztató eredmények után a 7. szelektív szakaszon ráhajtottak egy tuskóra, kitört a jobb első futómű, így nem tudták befejezni a viadalt.
Horváth ’Gombi’ Béla és Nagy Szabolcs bizonyítási vágytól fűtve állt a rajtkapuhoz, miután az októberi, etyeki sprintfutamon a Dodge Dakota rugóútjával kapcsolatos problémák miatt diszkvalifikálták a párost, amely így elbukott egy 2. helyet. A zöld versenygép mindig lelkes legénysége a sáros terepen nem tudta megismételni akkori teljesítményét, így a 6. helyen végeztek. Őket a Sólyom Team duója, Sólyom Olivér és Galbács Mátyás követte az eredménylistán: a mezőny hangulatfelelős párosát és versenygépüket, a Hawkiát is alaposan megdolgoztatta a sár.
A TH-csoportban Géczi Viktor és Józsa Csaba diadalmaskodott a 3D Racing Mitsubishi Pajerójával, maguk mögé utasítva a Sólyom Team versenyzőjét, a csoport bajnoki címét az Audi-Roverrel már korábban bebiztosító Hangodi Jánost, aki ezúttal egyedül, állandó navigátora, Pocseg Ferenc nélkül versenyzett. Őket a Nissannal induló Gyabronka István és Radics Gábor követte a 3. pozícióban, míg az Open-kategóriában teljesítette a távot a Vadkerti Róbert-Lázár Tibor egység is, akik egy Jeep Grand Cherokee-val álltak rajthoz.