Ez, az az autó, amely ha nem úgy muzsikál, ahogy szeretnénk, akkor a Red Bull Forma-1-es világbajnokát Sebastian Vettelt kell szidni, ő ugyanis a márkánál a teljesítményért felelős igazgató és első munkája a Q50 szedán.
A japán prémium márka legújabb modelljének Forma 1-es világbajnoki közreműködése PR-fogásnak sem utolsó, le is gyártottak egy limitált szériát, amelyből egyet a születésnapjára meg is kapott a német pilóta FX Vettel Edition néven.
Az Infiniti Q50 hazai premierjén elhangzott, hogy a márka tervei nem kisebbek, mint, hogy megháromszorozzák az eladásaikat világszerte az évtized végére, ezért többek közt egy új gyárat telepítenek Sunderlandbe – mondta Gablini Gábor a márka hazai importőre.
A kocsi talán legnagyobb érdekessége a világ első Direct Adaptive Steering (közvetlen adaptív kormányzás) rendszere, amelynek lénye, hogy nincs közvetlen mechanikai kapcsolat a kormány és az első kerekek között. A másik, hogy a Daimlerrel kötött megállapodásnak köszönhetően a Q50-be négyhengeres a Mercdesek C-osztály rokonságában lévő dízelmotorok kerülnek. Egyelőre ezek csak az európai piacon lesznek és benzines modell egyelőre nem is lesz a palettán. A harmadik, hogy a Q50 az első már „Q” jelöléssel készült modell, amely az eddig „G37” -ként ismert modellt váltotta.
A benzinesek hiányát egy másik modell a Q50 Hybrid hivatott pótólni, amelyben legalább benzinmotor támogatja az elektromos hajtást. A V6-os 3,5 literes 306 lóerős 350 Nm-es csúcsnyomatékú benzinmotor mellé egy 50 kW-os (68 lóerős) villanymotor 270 Nm-es nyomatéka társul. A hibridrendszer összteljesítménye 364 lóerő.
A belsőtér legfontosabb fejlesztése a testre szabható digitális környezet. A rendszert a jármű i-Key intelligens kulcsán alapszik, mely négy sofőr beállításait is tárolni képes. A „my car knows me,” azaz az „autóm ismer engem” funkciónak köszönhetően az i-Key intelligens kulcs megjegyzi az üléspozíció, a fűtés és hűtés, a szórakoztató berendezés, a navigációs és telematikai rendszerek korábban megadott beállításait és aktiválja azokat az autóba ülve.
Az Infiniti Q50 indulóára 9,29 millió forint az Európára szabott 2.2 dízelmotorral. Meglátjuk mennyire találja meg a helyét a hazai Audi A4-es, BMW 3-as sorozat preferálta flottavásárlói körében.