Ezzel szeretnék felélénkíteni a még mindig alacsony európai keresletet.
A Ford 2008 és 2009 között azzal reagált a válságra az Egyesült Államokban, hogy jelentősen kibővítette a modellpalettáját. A taktika annyira bevált, hogy az európai piacon is hasonló megoldást terveznek, nyilatkozta Barb Samardzich, a Ford európai termékfejlesztési igazgatója. „A stratégiánk ugyanaz lesz, mint Észak-Amerikában, vagyis a legjobb portfólióval kell rendelkeznünk, amikor az európai gazdaság kilábal a mostani helyzetéből.” – árulta el Samardzich.
Stephen Odell, a Ford Europe vezérigazgatója a Frankfurti Autószalonon konkrétumokat is elárult, ami a korábbi tervekhez képest még nagyobb modelloffenzívát vetít előre. Tavaly ugyanis még csak 15 új modell bevezetését tervezték 5 éven belül, most viszont már 25 új modellel számolnak 2018-ig. Odell azt is hozzátette, hogy új típusok nem várhatóak, hanem csak új generációs modellek és felszereltségi szintek.
Így azért már teljesíthetőnek tűnik 25 új modell bemutatása, hiszen a jelenlegi kínálat is nagyjából ennyi típusból áll, amikhez öt éven belül biztosan hozzányúlnak, ha más nem egy ráncfelvarrás erejéig. És a Frankfurtban bemutatott Mondeo Vignale is az új stratégia szerint készült, hiszen egyszerre leplezték le a megújult Mondeót és az új felszereltségi szintet, ami a Titanium-nál is több extrát és személyre szabhatóságot biztosít az ügyfeleknek.