Autó hvg.hu 2013. szeptember. 17. 20:26

Októbertől itt az Alfa mini "Ferrarija"

Az Alfa Romeo 4C egy vérbeli középmotoros sportautó, amit a Giulietta QV-ből ismert, 1.75 literes, 240 lóerős turbómotor hajt.

Szinte végtelennek tűnő várakozás, számos prototípus és előszériás modell után októbertől végre rendelhető lesz az Alfa Romeo 4C. Az olaszok középmotoros sportautója igazi szupersportautós menetdinamikát ígér, amit az alacsony tömegnek és az izmos, de relatíve kicsi turbómotornak köszönhet. A Giulietta QV-ból ismerős, 1.75 literes, turbós benzines erőforrás teljesítménye 240 lóerő, ami már a legszebb kompakt modellt is könnyedén mozgatta, de a 4C-ben még ennél is parádésabb menetdinamikát produkál.

Alfa Romeo
Alfa Romeo

Az Alfa mini szupersportautója ugyanis 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 258 km/óra. A turbómotorból érkező erő a saját fejlesztésű TCT dupla szárazkuplungos automataváltón keresztül jut el a hátsó kerekek felé, amikre az autó tömegének 60 százaléka jut. A jó súlyelosztás már önmagában megkönnyíti a manőverezést, de ebben még segít, hogy a 4C kifejezetten kompakt méretekkel rendelkezik: a hossza nem haladja meg a 4 métert, a szélessége 2 méter, a magassága viszont 1,2 méter alatt marad.

Alfa Romeo
Alfa Romeo

Modern olasz sportkocsiként integrált fejtámlás, bőr sportülésekkel, továbbfejlesztett DNA módválasztó kapcsolóval, központi TFT kijelzővel és az elmaradhatatlan turbónyomás, valamint az erőhatásokat mutató G-mérővel találkozhatunk az utasterében.

A 4C árát nagyjából 60 ezer euró környékére saccolják, ami a megjelenése, tudása és a lemezek alatt lapuló technológia alapján igazi slágerterméknek ígérkezik, főleg úgy, hogy évente maximum 3500 példányt fognak készíteni belőle a Maserati modenai üzemében.

Ha kíváncsi hogyan mutat mozgás közben az Alfa Romeo 4C, ne hagyja ki az alábbi videót!

 

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.