2013. július. 22. 13:50 MTI Utolsó frissítés: 2013. július. 22. 13:43 Autó

A kötelező biztosításról kérdeznek a legtöbben

Leggyakrabban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatban érdeklődnek az ügyfelek a Magyar Biztosítók Szövetségénél (MABISZ), amelynek ügyfélszolgálatát 58 700 esetben keresték meg az elmúlt csaknem három évben - közölte a szervezet.

Az idei év első felében 11 455 megkeresést regisztráltak, ami mintegy 10 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest - derül ki a MABISZ 2010. szeptember 1-je óta működő ügyfélszolgálatának legfrissebb statisztikáiból.

Az ügyfelek 82 százalékban telefonon érdeklődtek, 12 százalékuk választotta az írásos, elsősorban e-mail üzeneten keresztüli kommunikációt. A személyes információkérések aránya mindössze 6 százalék volt.

A megkeresések 70 százaléka nem a MABISZ közvetlen tevékenységéhez kapcsolódott. Az ügyfelek leggyakrabban konkrét biztosítási termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos felvilágosítást, tanácsot kértek, illetve problémáikkal is megkeresték a szervezetet - összegezte a tapasztalatokat a közleményben Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára. 

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) mellett a két leggyakoribb téma a casco és a lakásbiztosítás volt, ez utóbbi esetében legtöbben a társasház meglévő biztosítása melletti saját, egyéni kiegészítő lehetőségekkel kapcsolatban érdeklődtek. 

A nyár eleji árvízi helyzet időszakában ugyanakkor jelentősen megugrott az árvízi kármegelőzéssel, illetve a biztosítási feltételekkel, lehetőségekkel kapcsolatos megkeresések száma. 

A statisztika szerint nyolc megkeresésből egy vonatkozott adott biztosító társasággal kapcsolatos kérdésre. Ilyenkor főként a kárrendezés ügymenetével kapcsolatos problémáikra kerestek megoldást az ügyfelek, illetve a megszűnt kgfb-szerződéseik miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal kapcsolatban érdeklődtek.

A MABISZ azért hozta létre az ügyfélszolgálatot, hogy az ügyfelek minél tájékozottabbak legyenek biztosítási kérdésekben, emellett minél gyorsabban és minél pontosabb információhoz juthassanak saját biztosítási szerződésükkel kapcsolatban is.

A törekvés ahhoz a fogyasztóvédelmi irányvonalhoz illeszkedik, amelynek szellemében a szövetség létrehozta a befektetési jellegű - unit-linked - életbiztosítások költségeit bemutató teljes költség mutatót (TKM), a kötelező gépjármű-felelősségbiztosíási díjak valóban hiteles összehasonlítását megvalósító MABISZ-díjnavigátort, és legutóbb a lakásbiztosítási standard termékvázlatot - közölte a MABISZ.

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.

Hirdetés