Ebből a korosztályból van a legtöbb hirdetés is. Gyorsabban kelnek el a meghirdetett járművek idén: a tavalyi 36 helyett átlagosan 24-25 nap alatt sikerül eladni egy személyautót.
A használtautó.hu oldalain a tavalyi év hasonló időszakához képest jelenleg 55 százalékkal több keresést regisztrálnak. A járművet keresők dolgát nem csupán a növekvő érdeklődés nehezíti, hanem a kínálat 8 százalékos visszaesése is. Nem meglepő tehát, hogy májusban is folytatódott a használtautó-import dinamikus bővülése.
A tavaly júniusi mélypont után erőteljesen megnőtt az érdeklődés a használtautó-piacon: míg tavaly júniusban alig 13 millió hirdetésletöltést regisztráltunk, az év eleje óta a keresések száma stabilan havi 20 millió felett alakul – mondta Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Ezzel párhuzamosan gyorsabban is kelnek el a meghirdetett járművek: adatbázisunk szerint a tavalyi 36 helyett átlagosan 24-25 nap alatt sikerül eladni egy személyautót.
A számokból az is kiderül, hogy a hazai tulajdonosok jobban ragaszkodnak meglévő autóikhoz. Folyamatosan csökken ugyanis a meghirdetett használt járművek mennyisége: a Használtautó.hu százezres hirdetési állományában jelenleg megtalálható mintegy 73 ezer személyautó 8 százalékkal marad el a 2012 májusi volumentől. Ez a fő oka annak, hogy az euró kedvezőtlen árfolyama ellenére csúcson van a használtautó-import: idén május végéig már közel 25 ezer használt személyautót helyeztek forgalomba, 22 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.
A legkeresettebb évjáratokat vizsgálva megállapítható, hogy az érdeklődők a korábbinál jobban figyelembe veszik a realitásokat, és a többség immár az idősebb autók között keresgél.
Májusban a 2002-2006 közötti évjáratok hirdetéseit böngészték a legtöbben, évjáratonként több mint 1 millió letöltést végezve. Mindez szinte teljesen igazodik a hirdetett járművek kor szerinti megoszlásához. Egyre többen keresik ugyanakkor az újszerű használt autókat is, amelyek legdrasztikusabb értékvesztését az első tulajdonos már elszenvedte. Mivel az újautó-piac mélyrepülése miatt kevés ilyen autót hirdetnek, a letöltött hirdetések száma sem magas ebben a kategóriában, ugyanakkor az egy hirdetésre jutó kattintások száma messze ebben a korcsoportban a legnagyobb.