Eddig nem ismert információkat és kulisszatitkokat hoztak nyilvánosságra az olaszok a 4C-vel kapcsolatban.
Nem csak az olasz autók szerelmesei, hanem gyakorlatilag az összes olyan ember, aki kicsit is érdeklődik a sportautók iránt, nagyon várja már, hogy az Alfa Romeo 4C végre megjelenjen, és újra legyen vérbeli sportkupé az olasz márka kínálatában. A Maserati modenai üzemében készülő középmotoros autó hamarosan piacra kerül, így egyre több információ lát napvilágot vele kapcsolatban. Azt eddig is lehetett tudni, hogy nagyon könnyű lesz, de a konkrét adatok egészen megdöbbentőek: a 4C tömege mindössze 895 kg.
A pehelysúly annak köszönhető, hogy az olasz mérnökök alumínium, acél és szénszálas anyagokat használtak az autó megtervezésekor, így az nem csak könnyű lett, de rendkívül merev is. Különösen igaz ez a szénszálas monocoque vázra, amely kimagaslóan merev, viszont csak 65 kg-ot nyom a mérlegen. A Forma-1-ből átemelt technológia átültetése egy utcai autóba, a körülményes és precíz munkafolyamatok miatt, azonban azt eredményezi, hogy az első évben 1000, később pedig évente maximum 3500 darab 4C legyártására lesz kapacitás.
A 4C esetében nem csak a különböző gyártási fázisokra figyelnek oda különösen nagy műgonddal, hanem az elkészült autókra is, hiszen mindegyik példányt egy 40 kilométeres tesztnek vetnek alá, amit általában csak a szupersportautóknál szoktak alkalmazni. A teljesítmény lőerő aránya egyébként igazi sportautókat idéz, hiszen az 1750 köbcentis, turbós négyhengeres motorja 240 lóerős teljesítményre képes, ami 3,7 kg/lóerő arányt jelent.
Az Alfa Romeo 4C európai forgalmazása szeptember második felében kezdődik, a hivatalos árakat azonban még nem lehet tudni, viszont a korábbi információk alapján 60 ezer eurós indulóárra lehet számítani.