A japán márka hamarosan bemutatja talán legfontosabb modelljének a Corollának új generációját. A távol-keleti gyártó viszonylag jó helyzetben van a hazai piacon is fele-fele arányú céges és magán vásárlói háttérrel.
Idén az első negyedévben a tavaly évihez képest több mint 10 százalékkal nőttek a Toyota eladásai. A várakozások szerint ez a tendencia folytatódik, egyrészt a márka iránt növekvő vásárlói érdeklődés, másrészt a jelentős mértékben megújult modellkínálat hatására, hiszen az új Auris után megérkezett a RAV4 és a Verso is. Az eredmények azért is értékesek, mert a Toyota esetén a magánvásárlások valamint a cégvásárlások hozzávetőleg fele-fele arányban oszlanak meg, míg a piaci résztvevők javánál a cégvásárlások dominálnak. A Toyota meg tudta őrizni a magánvásárlói érdeklődést.
Mindez azt is jelenti, hogy további növekedési lehetőséget jelent a vállalati értékesítés bővítése. Jelenleg az első negyedévi adatok alapján a három legnépszerűbb cég-Toyota az Auris, az Avensis és a Verso. A Verso jó piaci rajtját jelzi, hogy a bekerült a dobogós hármasba, ahonnan kiesett a 2012-ben második helyzett Yaris, és a harmadik helyezett Corolla. A Verso sikere némileg borítékolható volt, hiszen tavaly a kategóriájában a legkeresettebb cégautóként szerepelt. A Toyota a tervek szerint a Verso eladásait 20 százalékkal növelné az idén.
A számadatokat tekintve az Aurisból fogyott cégautóként a legtöbb. Azonban a típus, mint a legnépszerűbb hazai Toyota modell jellemezhető. A cégessel azonos mennyiségben vitték haza a magánvásárlók is, így több mint száz autó ment el az első három hónapban. A második helyzett Avensis csak két darabbal maradt el az Auris mögött, a középkategóriás modell döntő hányadban, több mint 70 százalékos arányban cégeknél lelt gazdára. Persze érdekes aspektus, hogy az eladási statisztikák önálló típusként jegyzik a hibrid Aurist, amelynek az eladásait a hagyományos hajtásláncú modellekéhez hozzáadva máris fölényes a cégautós első helyezése a típusnak.
HVG cégautó konferencia, 2013 – június 6. |
50 autó + 18 előadás + 3 témakör + 1 prémium helyszín. |
A már említett egyterű, a harmadik helyezett Verso mögött a Corolla szerepel a cégautó eladási listán, ez a klasszikus felépítésű autó kedvelt vállalati eszköz. Bár a Toyota Yaris összeladásaiban az első helyezett Aurissal verseng, a cégautó eladásokban háttrébb szorul, ugyanis a vállalkozások kevés kis-kategóriás autót alkalmaznak. Ellenben a hibrid modellek között dobogós a Yaris hibrid, több fogyott belőle a céges és a magánvásárlók tekintetében egyaránt, mint az Aurid Hybridből. A kedvezőbb áru hibridek esetén a céges és magánvásárlók aránya kiegyensúlyozott, ellenben a Prius modellcsalád tagjait - Prius, Prius Plus és Prius Plug-in - inkább a cégek fizetik meg.
Ez utóbbi igaz a Toyotához tartozó prémium márka, a Lexus esetén is. Az eladott Lexusok több mint 80 százalékát cégek gördítették ki a szalonok kapuin. A legkeresettebb a SUV-kategóriába tartozó RX450h full hybrid modell, amelyet a szintén benzin-elektromos hajtású GS450h követ. A harmadik helyezett a luxusmodell LS600h, utána a belépő Lexus, a CT200h áll. Mindez már jelzi, hogy jó stratégiát követ a márka, hogy előtérbe helyezi a full hybrid-hajtásláncú modelljeit.