2013. május. 14. 21:25
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2013. május. 14. 21:06
Autó
Nem alaptalan büntetni a nyitva felejtett kocsiért, de miért?
Az autóvezetés veszélyes üzemnek minősül, amelynek határait érdemes ismerni.
A napokban történt, hogy egy autóst azért bírságoltak meg, mert a gépkocsijának az ablakát letekerve hagyta, és az autó őrizetlenül maradt. Az autóst ezért a rendőrök 10 000 forintra bírságolták. Az ügyet végül ejtették a rendőrségen, de az eset akkor is tanulságos.
A Jogi IQ blog foglalkozott is vele. A KRESZ azt írja elő, hogy a járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa. A gépkocsi vezetése, üzemeltetése ugyanis veszélyes üzemnek minősül, aminek felelősségét nem is olyan egyszerű meghatározni. A bírósági gyakorlat szerint a veszélyes üzemi felelősséget önmagában a parkoló helyzet nem szünteti meg: tehát a gépjármű megállítását és a motor leállítását követően a gépjármű ajtajának kinyitása hozzátartozik a gépjármű üzemeltetéséhez. A bejegyzésben részletesen elovashatja azt, hogyan épül egymásra a felelősség kérdése és a KRESZ előírásai, példákkal illusztrálva.
A Jogi IQ blog foglalkozott is vele. A KRESZ azt írja elő, hogy a járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa. A gépkocsi vezetése, üzemeltetése ugyanis veszélyes üzemnek minősül, aminek felelősségét nem is olyan egyszerű meghatározni. A bírósági gyakorlat szerint a veszélyes üzemi felelősséget önmagában a parkoló helyzet nem szünteti meg: tehát a gépjármű megállítását és a motor leállítását követően a gépjármű ajtajának kinyitása hozzátartozik a gépjármű üzemeltetéséhez. A bejegyzésben részletesen elovashatja azt, hogyan épül egymásra a felelősség kérdése és a KRESZ előírásai, példákkal illusztrálva.