Nagyot marakodott a közelmúltban a Bugatti és a Hennessey, hogy kié a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autója: a Veyron Super Sport végül megtarthatta a titulust, de a Shelby Super Cars-nál (SSC) azon vannak a szakemberek, hogy mindkét gyártót elkalapálva visszafoglalják a trónt.
Az Ultimate Aero nevű modellel három éven át, a Veyron Super Sport hatalomra lépéséig domináló SSC új alkotása a már korábban bemutatott Tuatara lesz. A koncepciót már 2011-ben a nyilvánosság elé tárta az észak-amerikai műhely, ám Jerod Shelby ügyvezető szerint közeleg az első végleges modell bemutatkozása is: a szakember a napokban arról számolt be, hogy az új csodafegyver első példányának összeszerelése az utolsó fázisban van.
Ahogyan azt korábban bejelentették, a Tuatarát 6,9 literes, duplaturbós, V8-as erőforrás hajtja, amely 1350 lóerős teljesítményre képes, de az SSC szerint némi tuninggal akár 1700 lóerő is elérhető. A szénszálas és egyéb, hiperkönnyű anyagoknak köszönhetően a sportkocsi súlya mindössze 1250 kilogramm, így elképesztő teljesítményre van kilátás: a műhely szerint az autó álló helyzetből százra 2,5 másodperc alatt gyorsul fel, míg az álló helyzetből 160 kilométer/órára gyorsulást és az onnan megállást 11,25 másodperc alatt tudja majd.
Az SSC közlése szerint a Tuatara végsebessége 443 kilométer/óra lesz, amelyet kényelmesen elbír majd, a műhely ugyanis a vártnál jóval extrémebb terhelési adatok mellett bonyolított átfogó teszteket új alkotásával. Nagy kérdés, hogy a Tuatara képes lesz-e átvenni a hatalmat a világ leggyorsabb autói között, ahol mostanában elég nagy volt a felfordulás. Mint ismeretes, a Hennessey-műhely egy februári rekorddöntési kísérlet eredménye alapján a Venom GT-nek tulajdonította a titulust, de a Guinness végül nem hitelesítette azt és közölték: továbbra is a 2010-ben 430,9 kilométer/órás csúcssebességet produkáló Bugatti Veyron Super Sportot ismerik el a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójaként.
Az alkotók szerint egyébként a „sokoldalú, hatékony és vad” újdonság mindennapi használatra és versenypályás száguldozásra egyaránt alkalmas lesz. Ugyan az árról semmit nem tudni, egyes források szerint az SSC már kapott megrendeléseket a Tuatarára, amelynek első példányára valószínűleg már nem kell sokat várni.