Autó hvg.hu 2013. április. 05. 18:53

Hol a legdrágább autózni a világon?

A The Economist közzé tett egy listát azokról a városokról, ahol a legtöbbe kerül egy, a lap szerint átlagosnak nevezhető kocsi fenntartása. Ez végre egy olyan lista, amiről lemaradtunk.

A felmérésben olyan autók szerepeltek, amelyek lökettérfogata 1.8 és 2.5 liter között mozog 2010-ben vásárolták őket, majd ezek hároméves fenntartási költségeit vizsgálták.

Ezeket a modelleket különböző felépítményű autók mixéből rakták össze majd a bekerülési költség, a szervizdíjak, üzemanyagköltség, biztosítás, súly/teljesítményadót összesítették. A lista az Economist Intelligence Unit adatai alapján készült. Általánosságban kiderült, hogy viszonylag magas fenntartási költségekhez arányaiban alacsony autóárak kapcsolódnak, miközben visszafelé is igaz a megállapítás. Ugyanakkor lista szerint, ahol az elmúlt időben csökkentek a kocsiárak, ott a fentartási költségek is követték a trendet. 

Az első helyen lévő Sanghajban igazán luxus egy autó. Egy rendszám manapság 50 ezer dollárba kerül olyan erős a keresleti oldal, valamint a beáramló nyugati autók, mint egy Mercedes vagy Audi ára is sokkal drágább. A vásárlóerő-paritáson számított értékkel brutális összeg egy sanghaji lakos számára a három évre számítható 143 ezer dollár.

The Economist
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. december. 04. 14:50

Bátonyi Péter, a minisztériumból kirúgott művészettörténész: Nem vagyok hajlandó a főnököm tisztiszolgájának lenni

Hiába vannak tele pénzzel, a tulajdonosi, a beruházói, sőt a tervezői oldalból is hiányzik a műveltségi szűrő, ami alapján el tudják dönteni, mi a jó, és mi a rossz gyakorlat a műemlékileg védett épületek felújításánál – mondja a 41 éves művészettörténész, az Építési és Közlekedési Minisztérium volt kormányfőtanácsosa. Bátonyi Péter a Partizánban elmondta, hogyan ad segítséget a tárca a jogellenes műemlékromboláshoz, és feljelentést is tett. Amióta kirúgták, a magánszférából már kapott megkereséseket, a Tisza Párttól nem. HVG-portré.