A japán autógyár visszanyerte erejét, mint a világ legerősebb autómárkája; értéke jelenleg 26 milliárd dollár.
A Brand Finance felmérése szerint ugyanakkor a lista meglepetése a Volkswagen, amely 33 százalékkal tudott erősödni, és a negyedik helyről a másodikra lépett. A cég márkaértéke jelenleg 23,7 milliárd dollár.
A lista elejét egyébként is a német márkák dominálják a BMM (3.), a Mercedes-Benz (4.) helyezésével. Az amerikai márkákat a Ford vezeti (5.) 19,6 milliárd dolláros márkaértékkel. Az Észak-Amerika ország legjobban fejlődő márkája jelenleg a Chevrolet, amely a 12 helyre jött föl.
A Toyotának úgy tűnik a milliós visszahívások csak időlegesen tudtak ártani, a 2010-es ilyen jellegű nagy akciók nyomán ugyan 1,2 milliárddal csökkent az értéke, illetve a 2011-es földrengés miatt is gyengült 1,7 milliárd dollárral, ezeket mára sikerült kompenzálnia.
Az iparágakat figyelmen kívül hagyó teljes vállalati márkaranglistán a Toyota a 15., olyan márkák mögött, mint az Apple, a Google, vagy a Samsung.
A márkaérték esetében azt vizsgálják, mennyit kéne fizetnie egy külső vállalatnak, ha meg akarná vásárolni a nevet. A márkaérték nem ugyanaz a mérőszám, mint egy márka ereje. Ebben éppen a Ferrari végzett a napokban első helyen egy másik listán.