Autó hvg.hu 2013. március. 13. 08:23

Semmi sem árt a Toyotának

A japán autógyár visszanyerte erejét, mint a világ legerősebb autómárkája; értéke jelenleg 26 milliárd dollár.

A Brand Finance felmérése szerint ugyanakkor a lista meglepetése a Volkswagen, amely 33 százalékkal tudott erősödni, és a negyedik helyről a másodikra lépett. A cég márkaértéke jelenleg 23,7 milliárd dollár.

A lista elejét egyébként is a német márkák dominálják a BMM (3.), a Mercedes-Benz (4.) helyezésével. Az amerikai márkákat a Ford vezeti (5.) 19,6 milliárd dolláros márkaértékkel. Az Észak-Amerika ország legjobban fejlődő márkája jelenleg a Chevrolet, amely a 12 helyre jött föl.

A Toyotának úgy tűnik a milliós visszahívások csak időlegesen tudtak ártani, a 2010-es ilyen jellegű nagy akciók nyomán ugyan 1,2 milliárddal csökkent az értéke, illetve a 2011-es földrengés miatt is gyengült 1,7 milliárd dollárral, ezeket mára sikerült kompenzálnia.

A lísta nagyítva a képre klikkelve érhető el.
Brand Finace

Az iparágakat figyelmen kívül hagyó teljes vállalati márkaranglistán a Toyota a 15., olyan márkák mögött, mint az Apple, a Google, vagy a Samsung.

A márkaérték esetében azt vizsgálják, mennyit kéne fizetnie egy külső vállalatnak, ha meg akarná vásárolni a nevet. A márkaérték nem ugyanaz a mérőszám, mint egy márka ereje. Ebben éppen a Ferrari végzett a napokban első helyen egy másik listán.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.