Megérkezett hozzánk is a Martorell-i székelyű Seat új családi autója. Abban a kategóriában még egy igényes szereplő, ahol a kínálat lassan a vevők számával vetekszik.
Jó ideje nincs már a Seat palettáján egy klasszikus limuzin. A Toledo első két szériája jelentős sikernek titulálható – nagyjából 10 ezer darab kelt el belőle pályafutása során hazánkban – míg a harmadik generációból alig 1000 darab.
Most a negyedik generációval, közel öt év után visszatér a spanyolok puttonyosa. A filozófia jelenleg az, hogy a két sikeres széria eszenciáját ebbe a termékbe hozzák össze. A III. generáció kúp formájáról visszatértek az egyszerű, de könnyebben emészthető szögletesebb fazonhoz.
Ahogyan a Toledo, úgy az egész Seat is új irányt követ. Ennek szlogenje az Autoemocion után az Enjoyneering. Mindkettő elég kacifántos, az elsőből legalább nagyjából sejteni, hogy köze van a spanyolokhoz. Mint kiderült, a túl sok „emoszion” után szükség volt némi rációra inkább.
A Toledo hazai premierjén elhangzott, hogy a piac most a praktikusságot és a kis fogyasztást díjazza. És a Toledo most ilyen lenne. Az autó 4,48 méter hosszú, ebből 2,6 méter a belső tér, ez elég ahhoz, hogy bőséges első és kényelmes hátsó üléshelyek legyenek benne. A kényelmes utasteret megspékeli az alapból is 550 literes csomagtér, amely kategória-bajnok, és akár 1490 literesre is bővíthető.
A VW-konszern jelenlegi arcai közül a Skoda Rapiddal legközelebbi rokonságban lévő Seat Toledo izésebbre sikeredett. Bár a csoport közös vérvonala tagadhatatlan, a Seat átlós a motorházon végigvonuló vonalai, amelyhez hozzá illesztették a lámpákat jobban mutatnak, mint a Skoda fontrésze. A másik jellegzetes különbség a Rapid csomagtartó-ajtajának töréseit nem akarták a spanyolok is átültetni valami másmilyen megoldással, így az egyszerűbb vonal szebbre sikerült. A belsőt tekintve, a Toledo egyértelműen a német anyacég által kimért minőséget és illesztési hézagokat tartja. Az apróságokat, mint az ajtók belső kapaszkodóján lévő műbőrt pedig értékelni kell ebben a kategóriában.
A kocsi motorpalettáját a VW-konszern teljesen új TSI benzinesei illetve common-rail TDI dízelje adja. A választékból, ha a magyar piaci logikát követjük, kiemelkedik az 1,2 literes TSI Ecomotive darab illetve a dízelek közül választható 1,6 TDI. Az úttartásról az első felfüggesztésekben McPherson, míg hátul kompakt felépítésű kapcsoltlengőkaros megoldás gondoskodik, amely szintén a konszern autóépítési sztenderdjének része.
Motorválaszték:
A belépő modell az 1.2-es 75 lóerős 2 896 000 forintért lesz elérhető. A legnépszerűbbnek várható modellek az 1.2-es 85, illetve 105 lovas modellek, Reference felszereltséggel 3,63 millióért és 3,82 millióért lehetnek. Ami izgalmas ajánlatnak tűnik még, a dízel 1.6-os TDI 105 lovas változata 4,33 millió forintos áron, amely igencsak jó árazásnak tűnik a kínálatában. A flottás vásárlók egyik favoritja lehet. Minden Reference és a legmagasabb Style felszereltséghez a bevezetés kapcsán plusz extrák is járnak.
Persze mostanság a konkurencia sem tétlenkedik, nemrég megérkezett a francia különítmény a Renault Fluence felfrissült modelljével, a Peugeot 301-essel a Citroen a C-Elysée-vel és itt van még a Chevrolet Cruze is. Végül, de nem utolsó sorban a Skoda Rapid, amely kapcsán külön szemináriumot kell tartani a magyaroknak, hogy a két kocsi miben különbözik.
A Toledo számára kiválasztott három célcsoport szívéhez más-más út vezethet. A családosokat, az ár-érték arány mellett meglévő, a kategória átlagánál attraktívabb megjelenéssel, az idősebb házaspár vásárlókat a márkahűséggel lehet csábítani. A céges vásárlókhoz pedig a maradványértéken keresztül vezethet az út, ami szintén jobbnak ígérkezik az osztály piaci átlagánál.