Bemutatta a TS030 HYBRID típusjelű LMP1-es versenygép legújabb, továbbfejlesztett változatát a Toyota.
A legendás Le Mans-i 24 órás futamot is magában foglaló megbízhatósági világbajnokságon (FIA WEC) érdekelt gyári csapat tavaly három remek győzelmet aratott a szériában, az idei évre pedig továbbfejlesztették a hibrid torpedót. Első pillantásra az autó orrán figyelhető meg szembetűnő változás, míg a jelentősebb fejlesztések a szénszálas burkolat alatt lapulnak.
Tavaly még az autó elejében is hagytak helyet az elektromos hajtásnak, ezt viszont most felszámolták, így át kellett alakítani a vázszerkezetet. Mint arra Pascal Vasselon, a technikai igazgató rámutatott: az első elektromotorok nélkül optimalizálták az autót.
„A legfontosabb cél az volt, hogy korrigáljuk azokat a hibákat, amelyekket a tavalyi szezon során találkoztunk. Akkor a teljesítményünk ezzel együtt is kielégítő volt, de most úgy érezzük, hogy minden rubrikába pipa került. A koncepció nem változott, csak finomítottuk és optimalizáltuk a tavalyi autót” – fogalmazott a szakember.
A hivatalos közlés szerint a 3,4 literes, V8-as szívómotor 530 lóerőt teljesít, amit a szuperkondenzátor alapú hibrid rendszer további 300 lóerővel képes megspékelni. A felkészülés során a különítmény a hajtáslánc finomítására is nagy hangsúlyt fektetett.
A Toyota két autóval képviselteti magát a WEC küzdelmeiben: a 7-es rajtszámú gép legénységét Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima alkotja, míg a 8-asban Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin és Sebastien Buemi vitézkedhet. A WEC nyolc futamból álló idénye április 14-én, Silverstone-ban indul, míg a szezon fénypontjának számító Le Mans-i 24 órás futamra – ahol a Toyota minden bizonnyal ismét hatalmas csatát vív majd az Audival – június 22-én rendezik.