Autó hvg.hu 2013. február. 15. 20:07

Új arccal, régi erénnyel tér vissza a Renault Fluence

A Fluence a Renault kompakt középkategóriás limuzinja anno a Megane háromdobozos változataként érkezett és nem is maradt el a siker. A Fluence volt talán a legjobb alternatívája a Skodáknak vagy, akinek derogált egy Dacia. Mostantól a Citroen C-Elyseé és a Peugeot 301-el is szembe kell néznie.

A most hazánkban is debütáló új szedán megkapta a teljesen új, a Clio IV-en először megcsodált új márkaidentitást. A legszembetűnőbb a vastag vonalként futó hűtőrács, amely némileg olyan akár a nyitva maradt motorházfedél.

A középre helyezett és méretes logó mindenkinek a nappali LED-es menetfény, amely krómkeretet kapott és a ködlámpák fölé helyezték ugyanakkor csak a drágább modellek sajátja. A palettára feliratkoztak új színek kívül belül is és természetesen marad a hatalmas, 530 literes csomagtér.

A rövid "tesztúton" kipróbált Expression felszereltségű – a fapadnál eggyel jobb - modell már 6 légzsákos, manuális klímás, MP3-lejátszós, USB csatlakozós és Bluetooth kapcsolat képes, tempomattal, amely a kézifékkar mellől kapcsolható ki-be, valamint ESP-vel ellátott. Valóban ezek talán az alapfelszerelések azon halmaza, amelyre a legnagyobb szükség lehet.

A műszerfal megkapta a „meganos”digitális kijelzőt, amely mindig véleményes. A műszerfal íve kifejezetten szépre sikerült, bár nem finomérzetű műanyagok alkotják, de kellemes összképet ad. A klíma nagygombos vezérlőegysége jól néz ki, egyszerűen kezelhető és hatékonyan is teszi a dolgát. A párátlanító gyorsan leszárítja az ablakokat, és gyorsan meleget csinál a klíma is.

Hogy ne legyen túl komor a belső, a fekete műanyagokat kiegészíti a világos tetőkárpit. Az ülések inkább puhák, mint jól tömöttek, de ebben a kategóriában megállják a helyüket. Fontos részlet a teljes értékű hátsótámlák léte, amelyekkel nem rendelkezik a konkurencia minden tagja, pedig balesetvédelmi szempontból talán nem ezen kellene spórolni. A két pohártartó megfelelő helyen van és jó méretű.
Képgaléria a felfrissült Renault Fluence-ről.
D.P.

Az 1.5 literes dCi motor 90 lóerős és 200 Nm-es nyomatékú, amely nagyjából 2000-es fordulatszámnál támad fel. Mindenesetre a hosszú-áttélezésű ötfokozatú váltó révén a fogyasztással biztosan nem fogunk nagy harcban állni. Az egyszerű felfüggesztéssel inkább puhának érezni az útviszonyokat.
Az öt év garancia vagy 100 ezer kilométer meggyőző lehet, amelyet a bevezető kampány mellé még megspékeltek azzal, hogy a kiválasztott modellt ugyan azon az áron eggyel magasabb felszereltségi szinttel adják. Hogy ez árban pontosan mit jelent hamarosan kiderül, de nagyjából arra lehet számítani, hogy a jelenlegi körülmények közt nem várható nagy árugrás az előző kifutó modell áraihoz képest.
Hirdetés