Megjelentek a hivatalos anyagok a bajor gyár nagytúraautó sorozatának második darabjáról a 3 GT-ről. A nagyközönség Genfben láthatja élőben először.
A 3-as sorozat Grand Turismo változata hosszabb, szélesebb és magasabb is, mint az alapmodell kombija. A BMW célja egy olyan sportos igazán magas minőségű limuzin, amely praktikusan kihasználható. A GT 200 mm-rel hosszabb, mint a sima hármas kombija, amely 110 milliméteres belső többlet helyet jelent.
A szalonokba Európában és az USA-ban is nyáron kerülhet a kocsi, az alapmodell ára 36 ezer euró magasságában lesz, ezzel a jelenlegi Touring (kombi) hármasnál 1800 euróval drágább.
A 3-as sorozat GT-je az első, amely megkapta a BMW új hátsó aktív spojlerét, amely 110 km/h-nál kiemelkedik. Európában a motorválasztékot három benzines és két dízel erőforrás képviseli, Amerikának két benzines jut. A választék egy 2.0 literes soros négyhengeres és egy 3.0 literes hathengeres. Mindkettő megkapja a BMW 8 sebességes automata váltóját.
Az motorok teljesítménye 145 lóerő és 306 lóerő közt mozog változattól függően, de mindegyik erőforrás duplaturbó feltöltést kap. A hagyományoknak megfelelően az erő a hátsó kerekre érkezik, amelyet egy elektronikus menetstabilizáló oszt el megfelelően szükség esetén.
A GT-sorozat első tagja 2009-ben debütált, az ötös modellcsalád extra kiviteleként.