Gigantikus mentőakcióba kezd a GM. Huszonhárom új modellel, tizenhárom új motorral és komoly átszervezéssel tennék újra nyereségessé az Opel-Vauxhallt.
Tízéves tervet dogozott ki európai márkája számára a General Motors (GM). A Drive! 2022 elnevezésű programot a GM két európai főnöke ismertette. Szavaik szerint a program „a legnagyobb visszatérés lesz az európai autógyártás történetében.” – írta az autoexpress.co.uk. "Az Opel nem eladó" - mondta Steve Grisky, a GM alelnöke, aki egyben az Opel felügyelőbizottsági elnöke is. Hozzátette: az Opel finanszírozása a következő több mint 5 évre biztosított. "Az Opel a GM-hez tartozik" - szögezte le.
A tervnek, amelyet hat hete fogadott el a GM felső vezetése, része egy 500 millió dolláros költségcsökkentés az évtized közepéig, valamint 23 új modell és 13 új motoregység bemutatása 2016-ig. Mint Grisky és Sedran hangsúlyozták a Drive! 2022 program világos bizonyítéka annak, hogy az amerikai anyavállalat továbbra is elkötelezett európai egységével szemben és nem áll szándékában megválni attól.
Az intézkedés sorozat első feladata, hogy megteremtse a pénzügyi egyensúlyt a cég kötelezettségei és bevételei között. Ennek a szakasznak része, hogy hat Opel tulajdonú üzemet az anyacég vesz át, többek közt a magyarországi szentgotthárdi üzemet is. Ennek fejében GM kezességet vállal a gyárak hiteleire.
Ezt követné a kereslethez jobban igazodó gyártási tevékenység átszervezése. Ennek megfelelően a gyártás áthelyezése oda, ahol a kocsik piaca van, akár Európán kívülre, mint az a Chevrolet esetében van. Ezen kívül a francia PSA Citroen-Peugeot-val kötött szövetséget úgy használná a GM, hogy ahol speciálisan európai igények vannak, ott a PSA-val közösen dolgoznának a megoldásokon. Harmadik állomás hogy az egyre fontosabb az orosz vagy a török piacon bekerüljön a márka az első öt közé a vásárlói elégedettség tekintetében.
A cég vezetői beszéltek arról is, hogy a munka már elkezdődött. 2012-ben az Opel hat új modellt mutatott be miközben az Európa harmadik legnagyobb autógyártójaként több mint egymillió gépjárművet értékesített. Ezen kívül felszámolta a készleteit, újraszervezte az Astra gyártását, amelynek révén három helyett két üzemből kerülnek ki a kocsik. Valamint meghozta az egyik legnehezebb döntést elrendelték a bochumi gyár bezárását, de sor került két angliai gyár bezárására is.
Ágazati becslések szerint az Opel a tavalyi első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. Szakértők régóta hangoztatott véleménye szerint a válság egyik fő oka éppen az, hogy a tulajdonos GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret.