A ralizás világából kap segítséget a versenyzéshez visszatérő Bentley: brit gyártó a korábban a Ford gyári ralicsapatát működtető M-Sporttal karöltve fejleszti Continental GT3 specifikációjú változatát, amelytől komoly eredményeket várnak.
A patinás márka közleménye szerint az M-Sport – amely a Ford rali-vb-s projektjének megszűnése után is folytatja a szereplést a WRC-ben – speciális komponensek tervezésével és fejlesztésével, továbbá műszaki tapasztalatokkal segíti majd a GT3-as versenygép fejlesztését. A versenysportbeli jelenlét irányítása és szíve a Bentley új motorsport-központja lesz, amelyet Crewe-ben, a főhadiszálláson alakítottak ki.
„A Bentley tervei és eddig készült elemzései azt mutatják, hogy a Continental GT utcai autóból rendkívül versenyképes autót lehet készíteni. A versenyzés területén szerzett tapasztalatainkkal igyekszünk hozzájárulni a sikerhez és ahhoz, hogy a Bentley elérje a céljait” – nyilatkozta az együttműködés bejelentése kapcsán az M-Sport alapító fővezére, Malcolm Wilson.
Mint ismeretes, a Bentley a 2003-as Le Mans-i 24 órás viadal LMP1-es, csúcskategóriájában aratott győzelem óta hivatalosan először száll versenybe. A prototípusként nemrégiben bemutatott Continental GT3-as modellt a nyáron bemutatott Continental GT Speedből készül: az alapmodell a maga 330 kilométer/órás csúcssebességébel a crewe-i márka valaha volt leggyorsabb autójának számít.
„Az új GT Speed tökéletes autó ahhoz, hogy versenygépet faragjunk belőle és a jelek szerint bőven van benne potenciál. A GT3-assal szeretnénk megmutatni a világnak, hogy mire képes a Continental GT a legextrémebb formájában, ugyanakkor szeretnénk szolid alapot teremteni, amely méltó a Bentley motorsport-hagyományaihoz” – nyilatkozta a prototípus prezentációján Dr. Wolfgang Schreiber, a Bentley elnök-vezérigazgatója.