Ha eljut a sorozatgyártásig, akkor is leghamarabb 2017-ben kerülhet forgalomba a Lamborghini Pekingben bemutatott szabadidőautója, az Urus – árulta el az LA Auto Show-n a márka elnöke, Stephan Winkelman, aki leszögezte: egyelőre a piaci helyzet nem indokolja a SUV bevetését.
Winkelmann az AuoExpress című brit szaklap internetes kiadásának beszélt az egyelőre csak tanulmányként létező modellről, amelyről a bemutatkozása óta számos pletykát lehetett hallani. A nemzetközi szaksajtó már kivesézte, hogy ez a jármű is a Volkswagen Touareg, az Audi Q7 és a Porsche Cayenne alapjaira épülhet, ez lesz a márka kínálatának legolcsóbb típusa és várhatóan évi 3 ezer darabot kívánnak forgalomba hozni.
„Egyelőre nem prioritásos az Urus, így leghamarabb 2017-ben lehet belőle valami, ha egyáltalán az igazgatótanács úgy dönt. Őszintén szólva egyelőre nincs rá szükségünk. Éppen elég olyan autónk van, amelyek jól teljesítenek és a folytatásban is szépen fogynak majd” – válaszolta Winkelmann az AutoExpressnek az Urust firtató kérdésre.
Az elnök tett egy érdekes kijelentést is. Arra a kérdésre, hogy a jelenlegi csúcsmodell, az Aventador elég erős-e, nincs-e szükség egy nagyobb teljesítményű zászlóshajóra, a nagyfőnök így felelt: „Az Aventador egy rendkívül erős autó, de mindig lehet több. Van pár ötletünk ezzel az autóval kapcsolatban…”
Az LA Auto Show-n a Lamborghini az észak-amerikai piacnak is megmutatta az Aventador Roadster-változatát, amely már mindenütt rendelhető nagyjából 300 ezer eurós áron.