Egy éve, az Opel jövőjének bizonytalanságát firtató hírek fényében még sokan megmosolyogták a pletykát, amely immáron valóság: a rüsselsheimi gyártó újra aktivizálja magát az autóversenyzés világában, s a raliban, illetve pályán is támadást indítanak.
Mint arról az Autocar című brit szaklap beszámolt: a gyártó az Adam típusjelű modellből épít R2-es specifikációjú raliautót, amely a német ralibajnokság égisze alatt egy önálló, ADAC Opel Rally Cup nevű küzdelemsorozat főszereplője lesz. A jövőre induló csatározás a márka szerint ’megfizethető’ lehetőséget kínál a fiatal versenyzők számára, akik pénzdíjért harcolhatnak, ráadásul a végső győztes arra is számíthat, hogy az Opel nemzetközi szinten is segíti majd a pályafutása folytatását.
Következtetést talán túlságosan korai lenne levonni, de minden jel arra utal, hogy az Opel – amely a DTM-projekt 2005-ös beszüntetése óta nem képviselteti magát az élvonalbeli motorsportban - a rali-vb-s szerepvállalást is fontolgathatja. Ott ráadásul az elsőszámú piaci riválisnak számító VW-vel is megmérkőzhetnének, amely két évnyi előkészület után jövőre már teljes szezont fut a WRC-ben.
Készül egy másik versenygép is az Opel sportrészlegénél: az Astra OPC Cup típusjelű modellt a pályaversenyzés világába szánják, egészen pontosan a német VLN megbízhatósági szériába, így az autó ott lesz a legendás nürburgringi 24 órás futam mezőnyében is.
Az anyacég, a General Motors idén beszünteti a Chevrolet félelmetes hírű WTCC-projektjét, s a jelek szerint jól átgondolt program mentén költik majd el a kék armada felszámolásával felszabaduló, autóversenyzésre fordítható pénzösszeget.