Jó néhány európai autógyártó 50 százalékos kihasználtsággal üzemelteti gyárait. Az alacsony profitráták miatt a helyzet tarthatatlan.
Tizenöt autóipari üzem Európában olyan alacsony kihasználtsággal működik, hogy minél hamarabb át kellene gondolni működtetésüket – áll a PwC Autofacts legfrissebb autóipari elemzésében. Az említett gyárak termelési kapacitása ugyan meghaladná a 100 ezer darabos kibocsátást évente, ezzel szemben ennek most alig felére van szükség a gyenge kontinentális kereslet miatt.
Az európai rekordot jelentő 2007-es évet 16 millió új autóval jóidőre elfelejthetjük: az idén nagyjából 12.5 millió új autó regisztrációval lehet kalkulálni az európai piacon, és a PwC elemzése a jövő évre sem számol jobb eredményekkel.
Jóllehet a világszinten az autóipar nincs bajban, 79.1 millió új autót gyártanak, míg jövőre várhatóan 83.9 milliót. Az európai helyzet rendeződése is várható valamelyest, aminek nyomán 2014-ben 13 millió,majd 2018-ra 15.5 millió új autóval számolt a társaság.
A problémák meghatározása során a PwC három súlyos tényezőt talált. Az első az első az adósság válság, amelynek nyomán az európai vásárlók kevésbé bizakodóak a jövőt illetően, a másik a feltörekvő piacok helyi szintű kiszolgálása, amely miatt csökken az export, és nem utolsó sorban a demográfiai változások, amelynek nyomán a vásárlók igényei változnak.
Az európai rekordot jelentő 2007-es évet 16 millió új autóval jóidőre elfelejthetjük: az idén nagyjából 12.5 millió új autó regisztrációval lehet kalkulálni az európai piacon, és a PwC elemzése a jövő évre sem számol jobb eredményekkel.
Jóllehet a világszinten az autóipar nincs bajban, 79.1 millió új autót gyártanak, míg jövőre várhatóan 83.9 milliót. Az európai helyzet rendeződése is várható valamelyest, aminek nyomán 2014-ben 13 millió,majd 2018-ra 15.5 millió új autóval számolt a társaság.
A problémák meghatározása során a PwC három súlyos tényezőt talált. Az első az első az adósság válság, amelynek nyomán az európai vásárlók kevésbé bizakodóak a jövőt illetően, a másik a feltörekvő piacok helyi szintű kiszolgálása, amely miatt csökken az export, és nem utolsó sorban a demográfiai változások, amelynek nyomán a vásárlók igényei változnak.