A Toyota ügyfelei a leghűségesebbek a világon – derült ki egy autóipari felmérésből, amely rávilágított: a japán gyártó vásárlóinak 47,3 százaléka a későbbiekben is lojális marad és a márka kínálatából választja ki következő járművét.
Az Experian Automotive által készített kimutatásból kiderült: a listavezető Toyotát a General Motors követi 46,2 százalékos ügyfél-lojalitási mutatóval, míg a képzeletbeli dobogó legalacsonyabb fokára a Ford iratkozott fel. A Kék Ovál vásárlóinak 46 százaléka számít visszatérőnek.
Megvizsgálta a különféle típusokat is az Experian Automotive, arra keresve a választ, hogy egy bizonyos típus vásárlói közül a következő autóvásárlásnál mennyien választják ugyanazon márka kínálatának valamelyik típusát. Érdekesség, hogy ebben a vonatkozásban egy GM-konstrukció, a Chevrolet Sonic végzett az élen: a típus vásárlóinak 60,3 százaléka választ a későbbiekben is valamilyen Chevrolet-modellt.
Noha a GM elhappolta az elsőséget, a lista igazi nyertese a Ford, amely hat helyet is begyűjtött a tízes listán. A Sonic mögött a Fusion 59,9, a Flex 56, az Edge 55,1, míg a Five Hundred modell 53,1 százalékos ’meggyőzési’ mutatóval sorakozik fel.
A ranglista 6. pozícióját a Toyota Prius birtokolja 51,8 százalékkal, maga mögé utasítva az 51,7 százalékos Chevrolet Cruze-t, valamint a 51,6 százalékos Kia Fortét. A listát két Ford, az Escape és a Fiesta zárja: előbbi 51,4, utóbbi 51,2 százalékos mutatóval.