Egyre másra jönnek a fotók a Mercedes CLA-ról. Most már szinte leplezetlenül látható a kupéformájú szedán.
Német, holland és magyar autópályán is össze lehet futni a hol jobban, hol kevésbé elmaszkolt modellel. A napokban Izlandon járt a kocsi, ahol minden takaró elemet levettek róla. Le is fotózta a Spiegel egyik olvasója.
A CLA a német autógyár elegáns, sportos, négyajtós, kupéformájú autója lesz az úgynevezett „C” szegmensben. A „C” szegmens az alsó-középkategóriát jelenti, azt a méretes falatot, amelyből az európai autóeladások zöme kikerül. Hozzátéve, hogy a CLA nem formája, egyéb jellemzői, leginkább az ára miatt nem lesz tömegautó.
A 4,6 méter hosszú autó a hírek szerint először az amerikai piacon jelenhet meg, amely nagyon díjazza az ehhez hasonló nem ferdehátú autókat, amelyeknek van némi csomagtartó része. Külsejét tekintve főleg a kocsi eleje megtévesztésig hasonlít az kecskeméti új A-osztályú modelljéhez. A motorválasztékot illetően adott módón az A-Classba kerülő hajtóművek tűnhetnek fel ezekben is. Az alap turbós 1.6-os benzines 122 lóerős, illetve az 1.8-as dízel 109 lóerővel. Mindkét modell hatsebességes manuális és 7 sebességes duplakuplungos automata változatokban jöhet. A modell a nagy titkolódzás után hivatalosan a Párizsi Autószalonon már bemutatkozhat.
Iparági szakértők szerint a kecskeméti Mercedeseknek meghatározó szerepük lesz a következő éveiben. A minden fontos piaci központi jellemzőben, eladásokban, működési eredményben, a Daimlernek komoly segítséget várnak az A-osztály új képviselőitől. Főleg azt, hogy visszaelőzzék a BMW-t, illetve a Volkswagent a fenti mutatókban.
Kecskeméten jelenleg az új A-osztályú Mercedes-Benz mellett a B-osztály gyártása is megkezdődött az év második felében, majd ezt követi a négyajtós kupé, a CLA próbagyártása is.