Bemutatták a Ford kisautójának frissítését. Talán nem véletlen, hogy az új Golf érkezésének napjára tették a bejelentést.
Bár két külön szegmens a két kocsi, de volumenét tekintve hasonló súlycsoportba a legnagyobbak közé tartozik mindkettő. A Ford ellophatja a show-t a hetes Golf-tól.
A kisautó jelenlegi szériájának középső szakaszára esedékes átültetéseken esett át. Kapott egy új 1.0 literes motort Ecoboost névvel, és alaposabban felújították vonalait. A kis háromhengeres 99 lóerős, illetve 118 lóerős változatokban érkezik és a Ford reményei szerint a legjobb CO2 kibocsátással a kategóríában, amely 100 g/km.
A dízeles változatok a jelenlegi 1.4-es vagy 1.6-os motorokat kapják. Van még egy újdonság a motorok terén: a 177 lovas 1.6-os Ecoboostos sport változat. Ez az egyetlen modell, amelynek a vázához is hozzányúltak.
A külsejére a cég a frissebb és sportosabb jelzőket használja. A belső szinte változatlan, csak a váltó helyét vizsgálták felül. A legmarkánsabban a kocsi frontrészén érthető nyomon hogy hozzányúltak, nagyobb hűtőrács, LED lámpás nappalifény és átalakított motorháztető. Még egy izgalmas újdonság a kategóriában az Active City Stop, amely automatikusan fékezni kezdi a járművet, ha az balesetet érzékel. A rendszerben az első szélvédőre épített szenzorok pásztázzák 10 méterrel a kocsi előtt a környezetet. Amennyiben a rendszer úgy érzékeli túl gyorsan közelítűnk egy előttünk álló tárgyhoz, illetva a távolság kritikus a sebességhez képest, beavatkozik. Mindezt 30 km/h sebességig, ennél gyorsabb mozgást szándékosnak tekint a rendszer, nem figyelmetlenségnek.
A kocsi terjesztése január elején indul, és az árát a jelenlegi modell árára lövik be.