A Volkswagen a leginkább fenntartható márkák élmezőnyében a hatodikról a negyedik helyre lépett előre, s ezáltal egyrészt a leginkább környezetbarát autógyártónak, másrészt Németország „legzöldebb” vállalatának számít.
A Best Global Brands Report értékelést is kiadó Interbrand tanácsadó vállalat 2011 óta évente nyilvánosságra hozza vizsgálati eredményeit. A világ tíz legnagyobb ipari országa összesen több mint tízezer fogyasztójának bevonásával elemzik a környezetvédelem és a fenntarthatóság terén erőfeszítéseket tevő, illetve a tevékenységüket kimutathatóan zölden folytató márkákat.
A Volkswagen 2012-ben a Deloitte tanácsadó vállalat által 82 kritérium alapján készített vizsgálatban szereplő adatai, valamint az igazoltan zöld intézkedéseknek köszönhető fogyasztói értékelés alapján tudott az éves összehasonlításban még két helyezéssel feljebb lépni. A ranglistán elfoglalt negyedik helyezése révén a Volkswagen a legjobb helyen álló német autógyártó, valamint általánosságban is a legjobb értékelésű német vállalat.
2012 márciusában a vállalat újabb fenntarthatósági célt tűzött ki, mely szerint minden egyes új járműgeneráció hatékonyságát 10-15 százalékkal kell javítani, az európai típuskínálat szén-dioxid-kibocsátását pedig 2015-ig 120 gramm/kilométer alá kell csökkenteni, és az üzemekben a termelést 2018-ig 25 százalékkal környezetkímélőbbé kell tenni.