© VW |
A Multivan-nel a Volkswagen kezdettől fogva egy olyan járműszegmensben van jelen, amelyet saját maga alkotott. Az ötvenes-hatvanas években a mikrobusz valódi feladata még az volt, hogy a lehető legtöbb utast szállítsa kényelemben, mára viszont jóval szélesebb körű és igényesebb feladatoknak kell megfelelnie. A megújult kisbusz sikerrel veszi az új kihívásokat is. A bemutatón kipróbált közepesen felszerelt modell is minden olyan eszközt és lehetőséget tartalmazott, amely egy sikeres tárgyalás, egy komoly bridge-parti vagy egy nagycsaládos nyaralás megkövetelne. Ággyá alakítható ülések, háromzónás klíma, navigáció és magasszintű audiorendszer, konferenciaasztal, Tiptronic-váltó, hatalmas csomagtér állnak a Comforline változat vásárlóinak a rendelkezésére, de a választék szinte korlátlan: az Alcantara bőrülésektől, a sportfutóműig, az összkerékhajtástól a DVD-lejátszóig bármit választhatunk.
Sokszínű és sokoldalú
© VW |
A vezetőt és elöl ülő utasát állítható magasságú, mindkét oldalon kartámasszal felszerelt ülések várják. Az alapfelszereltséghez tartozó vezető-, utasoldali- és oldallégzsákok mellett rendelhetők függönylégzsákok is. A Multivan hátsó utasterének sokoldalú variálhatóságát a padlóba süllyesztett sínrendszer biztosítja: ehhez rögzíthetők tetszőleges helyen a különálló ülések, egy fekhellyé dönthető üléssor és egy asztal is. A második sorban felszerelt két önálló ülés forgatható, és valamennyi hátsó ülés támlája az ülőfelületre is laposan ráhajtható. Az ágy kialakítása során a Multivanban a második sor különálló ülései és a leghátsó üléssor egyetlen sík fekvőfelületet alkot.
[[ Oldaltörés: Meggyőzően erős (Oldaltörés) ]]
© VW |
Öt motor közül választhatunk, és ezek mindegyike megfelelő haladást biztosít a mindennapi autózáshoz. A két, meggyőzően erős Otto-motor közül a kétliteres 85 kW/115 lóerő és a 3200 köbventis V6-os 170 kW/235 lóerő teljesítményű, míg a rendkívül fejlett dízelben a négyhengeres változat 77 kW/104 lóerejétől az öthengeres motorok 96 kW/130 lóerős, illetve 128 kW/174 lóerős változatát kaphatjuk meg. Az öthengeres turbódízel motor, kiviteltől függően 340 és 400 newtonméter közötti nyomatékkal szolgál. Mindegyik öt- és hathengeres motorhoz hatfokozatú váltó is jár – mégpedig nem csak a kéziváltós, hanem Tiptronic automata kivitelben is. Ez alól kivétel az összkerékhajtással szerelt változat, amelyhez csak kéziváltót lehet társítani.
A motorváltozattól függően a féktárcsák 16 vagy 17 hüvelykes kerekekbe építve lassítják a Multivan modelleket. Az alapfelszereltséghez tartozik a négycsatornás ABS és ASR blokkolás- és kipörgésgátló, és rendelhető az ESP elektronikus stabilitásprogram is, amely a 2.5 PD TDI és V6-os motoroknál alapfelszerelés. Ez kell is, ugyanis a háromtonnás test felügyeletéhez elengedhetetlen az elektronika, hisz akár 210-zel is száguldozhatunk. A néhány kilométeres próbaút meggyőzött arról is, hogy mennyire rugalmas a sokoldalú mikrobusz. Az erősebb dízellel szerelt Comforline modell alapára 12 millió 643 ezer forint, de ha kevesebb luxussal és lóerővel is beérjük, a T5 Multivan Trendline modellt kétezres benzines motorral 8 millió 6740 ezerért vihetjük el.
[[ Oldaltörés: Tiszta üzlet (Oldaltörés) ]]
© VW |
A Volkswagen azoknak is kínál megoldást legkülönlegesebb igényeikre, akiknek a Multivan nem elég. Kifinomult eleganciával utolérhetetlen feltételeket biztosít az úton lévő üzletemberek számára. A belső tere kialakításának minden mozzanata ezt a célt szolgálja. Ennél a modellnél a rendelhető opciók listáját emlegetni értelmetlen: az autó az ügyfél kívánsága szerint készül el. A lista esetleg a választást könnyíti meg: az ajánlott 4-féle Alcantara és 4-féle Nappa bőrkárpit számtalan lehetséges kombinációja az autó belső terét gyakorlatilag teljesen beborítja.
© VW |
Az utastér 4 különálló Pullman-ülését a luxusautókhoz (Bentley) szokott utasok ismerősnek találhatják. Minden ülés fűthető és elektromosan állítható minden irányba, szintén állítható fejtámlákkal és combtámaszokkal. A második sor ülései forgathatók, így akár tárgyaláshoz, akár hosszabb utazáshoz az ideális belső tér alakítható ki egy mozdulattal. Ebben a modellben is megtalálható a megszokott sínrendszer továbbfejlesztése: így választhatunk, hogy a lábunknak vagy a csomagoknak biztosítunk még nagyobb teret. Az utastérbe a jobboldali elektromosan működtethető tolóajtón keresztül szállhatunk be. Már a megvilágított fém fellépő is az autó luxusjellegét hangsúlyozza. Az autó bal oldalából varázsolható elő – szintén gombnyomásra – a tárgyalóasztal. Amikor nincsen szükség rá, észrevétlenül eltűnik a bőr-, fém- és fabetétek mögött.
© VW |
A hátsó két ülés között található középkonzol tartalmazza a hűtőboxot, mely a sikeres tárgyalás utáni jéghideg pezsgős koccintás eszközeit rejtheti. Itt található a különböző elektronikai berendezéseket irányító panel is. A Multivan Business használójának nem kell lemondania arról, hogy a világ eseményeit percről-percre követni tudja. A kartámaszokba épített két, saját SIM-kártyával rendelkező telefonon keresztül állandó kapcsolatban állhat üzleti partnereivel. Rendelhető az autóhoz multifunkciós mobil iroda, faxolási, nyomtatási, másolási lehetőségekkel. A rendszer szkennerként is jól használható. Internet kapcsolatot is biztosít, így a hírek, információk online eljutnak az utasokhoz. A tetőkárpitba épített, gombnyomással lehajtható 15”-os LCD-monitor nemcsak a számítógép adatait, hanem a beépített DVD-lejátszón futó filmeket is meg tudja jeleníteni Sőt, a hagyományos vagy digitális televízió adás is természetesen itt látható, amennyiben az ügyfél igényli.
© VW |
Az LCD-monitoron a hátul ülő utasok a szórakozás mellett figyelemmel kísérhetik a széria navigációs rendszer kijelzőjét, ahogy a parkoló kamera képét is. Mindezek természetesen a műszerfalon is elérhetők: a szórakoztató funkciók biztonsági okok miatt ott azonban kizárólag álló helyzetben. A minden hátsó üléshez csatlakoztatható fülhallgató lehetővé teszi, hogy, ha nem tárgyalnak, az utasok ne zavarják egymást. Ha mégis beszélgetnének, a 400 Wattos hangrendszer tetőkárpitba épített mikrofonjai és az autó hangszórói közvetítik a beszélgetést, így sosem kell kiabálni, vagy veszélyesen hátrafordulni, ha egymáshoz szólnak. A Multivan Business alapára, 130 lovas dízel motorral 30 millió 178 ezer forint, a sajtótájékoztatón kiállított különleges modell 43 milliót kóstált.