Kormánytámogatást várnak az európai autógyártók
Támogatást várnak az európai autógyártók az uniós kormányoktól az éleződő verseny és a fölösleges kapacitások okozta nehézségek leküzdésére - derül ki abból a jelentésből, amit az ágazat vezető képviselői, politikusok és szakszervezeti vezetők állítottak össze.
Az európai autóipar jövőjéről javaslatokat megfogalmazó Cars21 elnevezésű munkacsoport azt kéri a kormányoktól, hogy az állami támogatás mellett ésszerű törvényeket hozzanak, és tegyenek erőfeszítéseket a külföldi piaci terjeszkedés útjában álló kereskedelempolitikai korlátok felszámolására.
A jelentés - amelyet Antonio Tajani ipari biztos hivatalos formában szerdán ismertet - rámutat az ágazat stratégiai jelentőségére, és kiemeli annak fontosságát, hogy a gyártás Európában maradjon.
Az ágazat nehéz helyzetbe került a gazdasági válság miatt: az idén várhatóan 12,4 millió kocsit fognak eladni Európában, három millióval kevesebbet, mint a krízis előtt, és nagyjából ugyanannyit, mint 1996-ban. Az ágazatban foglalkoztatottak száma 12 százalékkal 12 millióra esett.
A Cars21 csoport tagjai között van például Dieter Zetsche, a Daimler, Sergio Marchionne a Fiat és Philippe Varin, a Peugeot első embere, valamint az Európai Bizottság hét tagja, és Philipp Rösler német gazdasági miniszter.
* * * Lakástámogatás meglévő és vállalt gyermekek után
A lakástámogatási rendszer egyik legfontosabb eleme a Családi Otthonteremtési Kedvezmény (CSOK). Az igénylők lakáscéljuk megvalósításához 600 ezer és 10 millió forint közötti összeget kaphatnak meglévő és vállalt gyermekük után. A Bankmonitor CSOK kalkulátorával a támogatási jogosultság könnyen ellenőrizhető, de azt is meg lehet tudni, hogy igényelhető-e a támogatáshoz kapcsolódó kedvezményes CSOK-hitel